Analiza strategiczna browaru - charakterystyka

Nasza ocena:

3
Pobrań: 28
Wyświetleń: 623
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Analiza strategiczna browaru - charakterystyka - strona 1 Analiza strategiczna browaru - charakterystyka - strona 2 Analiza strategiczna browaru - charakterystyka - strona 3

Fragment notatki:

I. CHARAKTERYSTYKA SPÓŁKI..............................................................3 II. ANALIZA MAKROOTCZENIA............................................................... 4 1. Wymiar ekonomiczny.
2. Wymiar techniczny.
3. Otoczenie społeczne.
III. ANALIZA SEKTOROWA.........................................................................6 1. Siła oddziaływania dostawców.
2. Siła oddziaływania nabywców.
3. Natężenie walki konkurencyjnej w sektorze.
4. Groźba pojawienia się nowych produktów i substytutów.
IV. ANALIZA PRZEDSIĘBIORSTWA........................................................10 V. ANALIZA SWOT.......................................................................................12 VI. KONSOLIDACJA BROWARÓ W.......................................................... 16 VII. PRZYKŁAD STRATEGII.......................................................................19 CHARAKTERYSTYKA SPÓŁKI. Browar Żywiec jest znanym krajowym producentem piwa.. Początki istnienia browaru datowane są na rok 1856. Widzimy więc, iż browar ma prawie 150-letnie doświadczenie w warzeniu piwa. Oczywiście w historii browaru zdarzały się przerwy w jego działalności. Działo się tak oczywiście z przyczyn od niego niezależnych. Pod obecną nazwą - Zakłady Piwowarskie w Żywcu S.A. - zakład istnieje od 31.12 1990 roku. Właśnie od tego terminu rozpoczął się dynamiczny rozwój spółki. Od 24.09.1991 akcje spółki są notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. W skład zakładu wchodzą browary w Żywcu oraz w Cieszynie. Produkty Żywca znane i cenione są nie tylko na rynku krajowym ale i zagranicznym. Browar jest także sponsorem wielu imprez sportowych, kulturalnych oraz muzycznych. ANALIZA MAKROOTOCZENIA. 1 Wymiar ekonomiczny.
W ubiegłym roku gospodarka Polska odnotowała 8,6 % inflację. Po raz pierwszy udało się osiągnąć inflację jednocyfrową od 18 lat. Pomimo spodziewanego spowolnienia wzrostu tempa gospodarczego w 1999 r. do 4,5 % specjaliści uważają, że gospodarka polska jest w dobrym stanie. Mniejszy wzrost gospodarczy i niższe przychody przedsiębiorstw (z wyjątkiem większych spółek, których dochody powinny się utrzymać na ponadprzeciętnym poziomie, a do takich jest zaliczany Żywiec) równoważy perspektywa dalszych redukcji stóp procentowych i korzystna (z punktu widzenia zagranicznych inwestorów) wycena polskich przedsiębiorstw.


(…)

… %. W ciągu ostatniego roku Żywiec zarobił na czysto prawie 94 mln zł., a więc o 149 % więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Oznacza to, że rentowność sprzedaży netto wyniosła 18,1 proc. Bardzo wysoka jest także rentowność na poziomie operacyjnym i brutto - prawie 28 procent. V. ANALIZA SWOT.
Analiza SWOT opiera się na wynikach szczegółowej analizy otoczenia oraz analizy własnego potencjału…
…. Pod względem wydajności linia ta ustępuje tylko linii rozlewniczej Browaru Tyskiego. Obecnie są w rozbudowie linie do rozlewu piwa w puszkach i modyfikowane linie rozlewające piwo do beczek KEG. Zakłady Piwowarskie w Żywcu posiadają również jedną z najnowocześniejszych w kraju linię produkcyjną która gwarantuje wytwarzanie produktu najwyższej jakości.
3 Otoczenie społeczne.
Browar Żywiec poruszył ostatnio…
…. Nasilająca się konkurencja spowodowała, iż browary zaczęły dopuszczać inwestorów strategicznych. Browar Żywiec ma już ugruntowaną pozycję na rynku piwowarskim. Obok niego funkcjonuje również kilka porównywalnych pod względem wielkości browarów, takich jak Okocim, Lech, Browary Tyskie, Elbrewery. Browary te stanowią dla Żywca dość poważną konkurencję. Oprócz tego na rynku istnieją mniejsze, lokalne browary…
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz