Analiza i prognoza rynków produktów przemysłowych analizy wyników produktów przemysłowych dotyczą popytu
badania tego rynku powinny opierać się na trzech podstawowych zakresach:
1) Analizy przewidywanego popytu w następnych okresach oraz przemian jakie mogą wystąpić na rynku. - W wyniku działań konkurencji i innych zdarzeń gospodarczych, politycznych opierać się powinny głównie na następujących przesłankach
- Ekstrapolacja dotychczasowego trendu sprzedaży w relacji do przewidywanego trendu wzrostu lub spadku wyników gospodarczych 2) nagłówek? Badanie zamiarów produkcyjnych, rozwojowych i w sferze postępu technicznego i odbiorców.
- w sposób otwarty (są oni najczęściej skłonni do udzielania swym dostawcom wielu informacji oraz za pośrednictwem wywiadu gospodarczego).
- charakter towarów będących przedmiotami obrotu na rynku środków produkcji powoduje też, że mniejsze jest znaczenie analiz i opracowywanych na ich podstawie strategii związanych z „cyklem życia produktu” - często podkreślanych w literaturze marketingowej. 3) Obserwacje i analiza poczynań konkurencji Analiza przewidywanego popytu w następujących okresach - a taki najczęściej jest podstawowy cel tych badań i zmian, jakie mogą wystąpić na rynku działań konkurencji i innych „zdarzeń gospodarczych i politycznych”.
Ekstrapolacja dotychczasowego trendu sprzedaży w relacji do przewidywanego trendu wzrostu (lub spadku) wyników gospodarczych.
- Jest ciągnięty przez postęp produkcji dóbr końcowych gł. Dóbr konsumpcji i jest wymuszany przez walkę konkurencyjną na rynkach tych dóbr
- Jest on wynikiem prac naukowych prowadzonych niezależnie od tego co aktualnie dzieje się na rynku produktów przemysłowych.
Ta analiza powinna się dokonywać również przedmiotowo (powinniśmy obserwować substytuty).
Analiza sytuacji i popytu na rynku konkurencji powinna mieć charakter przedmiotowego badania konkurencji (substytucji).
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)