Zmienne statyczne
Visual C++ 6.0
Jeśli sterowanie przepłynie przez definicję zmiennej globalnej, albo przez definicję zmiennej lokalnej zadeklarowanej ze specyfikatorem static, to zostanie utworzona zmienna statyczna. Tuż przed zakończeniem wykonywania programu wszystkie zmienne statyczne zostaną zniszczone. Odbędzie się to w kolejności odwrotnej do ich tworzenia.
Uwaga: Zmienna statyczna jest tworzona w obszarze statycznym. Inicjator zmiennej statycznej jest brany pod uwagę tylko podczas pierwszego opracowania jej deklaracji.
#include
int main(void) {
void fun(int par);
fun(10);
static int one = 1;
fun(20);
return 0;
}
int two = 2;
void fun(int par)
{
static int loc = par;
cout
[Author:Pracownia]
ą zniszczone w kolejności: one, loc, two.
Program wyprowadzi dwie pary liczb: 10 10 i 11 20.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)