To tylko jedna z 3 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Zadanie 1 w małych firmach realizujących małe projekty
czy program działa poprawnie czy nie (sprawdzana jest tylko poprawność składni)
Zależy od skomplikowania programu, stworzenie bezbłędnego programu jest tym trudniejsze im bardziej skomplikowany jest program (np. w programie który dodaje dwa integery można osiągnąć cel poziomu 1), w programach większych jest niemożliwe
Znowu zależy, im bardziej skomplikowany program tym więcej testów trzeba wykonać (to też jest problem). Wnioski wg mnie są takie, że program jest poprawny, albo błąd jest ciężki do wychwycenia. Problemem dla kierownika projektu jest to, że na siłę szuka się takich przypadków testowych, które pokazuje że program działa dobrze, nie testuje się programu na niepoprawnych danych.
grupa 2: testerzy, analitycy grupa 1: programista, menadżerowie, developer
Miedzy testerami a programistami - ponieważ programista pisze program pod poziom 1, natomiast tester sprawdza na poziomie 2.
Jeśli nie znajdziemy błędów to znaczy, że program jest dobrze zabezpieczony przed niepoprawnymi danymi, ale niekoniecznie reaguje poprawnie na dane poprawne.
Może pokazać, że program został źle lub dobrze zabezpieczony przed ułomnością użytkownika
Taką, że nie ma spięć w zespole - każdy jest zadowolony. Tester - że dobrze przetestował, programista, że zabezpieczył przed ułomnymi użytkownikami, ogólnie jest mało roboty.
Liderem technicznym jest programista albo tester. Obowiązkami lidera jest dopilnowanie, aby od razu powstał kod świadomy, bez błędów.
Zadanie 2 Zgranie w zespole; ludzie myślący w przód - przewidujący; dobra atmosfera w pracy.
Zadanie 3 Metoda została napisana pod każdy rodzaj zmiennej, ponieważ zadanie nie było doprecyzowane.
Ze względu na brak precyzji w zadaniu, użytkownik jest narażony na liczne błędy. Wprowadzam zatem ograniczenie - zakładam, że użytkownik chce korzystać jedynie ze zmiennych całkowitych. Błędy które można popełnić:
Wpisanie przez użytkownika zmiennej typu string lub double spowoduje, że znajdzie się ona w wektorze końcowym.
Zwrócenie przez program danych, które nie są posortowane.
Przypadki testowe odpowiednie dla każdego z problemu: Obiekty Wektora A : [5, 3, ogórek]. Wektor zawiera 3 wyników. Obiekty Wektora B : [8]. Wektor zawiera 1 wyników. Obiekty Wektora C : [5, 3, ogórek, 8]. Wektor zawiera 4 wyników. Obiekty Wektora A : [5, 3, 2.5]. Wektor zawiera 3 wyników. Obiekty Wektora B : [8]. Wektor zawiera 1 wyników. Obiekty Wektora C : [5, 3, 2.5, 8]. Wektor zawiera 4 wyników. Obiekty Wektora A : [5, 3, 10]. Wektor zawiera 3 wyników.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)