To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Zintegrowane systemy informacyjne- rozwiązania te mają pozwolić na oddanie zjawisk zachodzących w firmie. Należą tu:
CIM- próba stworzenia skomputeryzowanej fabryki- wszystkie procesy są zautomatyzowane, np. fabryki VW i General Motors. Rdzeń sytemu tworzą:
• MRP (bilansowanie potrzeb materiałowych; planowanie potrzeb materiałowych to śledzenie stanów zapasów, aby zachować ciągłość
produkcji)
• MRP II (bilansowanie potrzeb materiałowych i produkcyjnych, aby
zachować ciągłość produkcji) • ERP (planowanie wszystkich zasobów przedsiębiorstwa; jeszcze większa integracja, zawierająca procedury finansowe tj. rachunek kosztów, rachunkowość zarządczą i controlling)
Celem integracji jest kompleksowe i wieloprzekrojowe ujmowanie zdarzeń oraz procesów gospodarczych zachodzących w przedsiębiorstwach oraz zachowanie spójności technicznej i informacyjnej.
CRM- jest to zarządzanie relacjami z klientami; odpowiada za gromadzenie procedur i zasobów informacyjnych, które wykorzystywane są do budowy oraz utrzymania długoterminowych relacji z klientami. CRM obejmuje:
pozyskiwanie potencjalnych klientów
obsługa cyklu sprzedaży
utrzymywanie więzi z pozyskanymi klientami
działalność serwisu i doradztwo
badanie satysfakcji i nowych potrzeb pozyskania klientów
Systemy zarządzania łańcuchem dostaw SCM dotyczą, aby łańcuch logistyczny (od wytworzenia do dostawy do klienta) przekazywał informacje w czasie rzeczywistym.
Systemy zarządzania przepływem pracy Workflow- to systemy wspomagające organizowanie obiegu i przetwarzania dokumentów elektronicznych, np. faktury.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)