Wprowadzenie strategii globalnej w firmie Thomson.doc

Nasza ocena:

3
Pobrań: 7
Wyświetleń: 1211
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Wprowadzenie strategii globalnej w firmie Thomson.doc - strona 1

Fragment notatki:

Omówione w niej zagadnienia to między innymi -
ogólna charakterystyka przedsiębiorstwa, udział sprzedaży na rynkach światowych na wskutek globalizacji gospodarki. szanse i zagrożenia, ocena stopnia umiędzynarodowienia firmy, elementy strategii międzynarodowej, korzyści i koszty strategii globalnej, wzmocnienie preferencji klientów, przeciwdziałania konkurencyjności, koszty koordynacji działań, decyzje dotyczące zmian.


Wprowadzenie strategii globalnej w firmie Thomson Polkolor
1. OGÓLNA CHARAKTERYSTYKA PRZEDSIĘBIORSTWA.
Początek historii firmy, która swoją nazwę zawdzięcza pionierowi w dziedzinie elektroniki Elihu Thomsonowi, sięga roku 1893. THOMSON powstał w wyniku połączenia wiedzy i doświadczenia pochodzących z Europy i Ameryki. Stało się to za sprawą objęcia m.in. firmy Ducretet w 1929 roku , a w 1936 roku firmy Kraemer.
Główna siedziba koncernu znajduje się w Paryżu, natomiast centra regionalne mieszczą się w Indianapolis dla Ameryki oraz w Singapurze dla Azji.
W Europie THOMSON multimedia posiada 14 fabryk oraz 4 laboratoria badawcze. W Stanach Zjednoczonych znajduje się 11 fabryk i jedno laboratorium badawcze, natomiast w Azji 7 fabryk i jedno laboratorium.
THOMSON obecny jest także w Australii, Ameryce Łacińskiej, a także w Polsce.
Piaseczno jest siedzibą największej europejskiej fabryki THOMSON multimedia. Miesi się tutaj THOMSON POLKOLOR, który jest spółką joint venture utworzoną i zarejestrowaną w 1991 roku na mocy porozumienia pomiędzy rządem polskim reprezentowanym przez Ministra Przekształceń Własnościowych i Thomson Tubes and Displays, gałęzią THOMSON multimedia. Udziały francuskie początkowo wynosiły 51 %, aby pod koniec 1996 roku osiągnąć niemal 100 %.
2. UDZIAŁ SPRZEDAŻY NA RYNKACH SWIATOWYCH NA WSKUTEK GLOBALIZACJI GOSPODARKI . SZANSE I ZAGROŻENIA.
Należy zastanowić się nad przyszłością firmy w zmieniającym się , konkurencyjnym otoczeniu . Należy przyjąć odpowiednie strategie działania aby zapewnić rozwój firmy i wzmocnić jej konkurencyjność na rynkach.
W tym celu należy przeanalizować o t o c z e n i e f i r m y.
Firma THOMSON multimedia zajmuje dzisiaj pierwsze miejsce w USA na najbardziej rozwiniętym rynku telewizorów. Pracuje aktywnie nad telewizją jutra: telewizją cyfrową, telewizją wysokiej rozdzielności i usługach interaktywnych. Posiada przewagę nad innymi firmami, gdyż zajmuje pierwsze miejsce w świecie w produkcji kineskopów wielkich i największych. Firma THOMSON n i e m o ż e u l e g a ć n a r a s t a j ą c e j k o n k u r e n c j i , musi stale dążyć do poprawy swych technologii i metod ciągłej walki o klienta.
Misją firmy jest przede wszystkim zaopatrywanie TCE Poland w produkty konkurencyjne, o najwyższej światowej jakości i w dogodnym czasie, tak aby zaspokajać potrzeby klientów

(…)

… uzyskała certyfikaty, najpierw Systemu Zarządzania Jakością ISO 9000, a następnie Systemu Zarządzania Środowiskiem ISO 14001. W 1994 roku jeden z typów produkowanych w THOMSON POLKOLOR kineskopów zdobył Godło Promocyjne Teraz Polska w IV edycji tego konkursu. W tym samym roku THOMSON POLKOLOR zdobył także uznanie międzynarodowe, gdy jako pierwsza fabryka THOMSON multimedia został uhonorowany Trofeum…
… na tak ogromnym obszarze narażone jest na nieustanne koszty i właśnie jego zadaniem jest właściwa koordynacja tych działań, bez narażania firmy na straty finansowe.
W 1997 roku ( marzec/ czerwiec ) udało się THOMSON' owi obniżyć koszty, a przede wszystkim przestrzegać polityki budżetowej. W 1997 ( lipiec/ grudzień ) firma odzyskała rentowność. Natomiast rok finansowy 1998 charakteryzuje się znaczącym wzrostem…
…: dotyczy stopnia podobieństwa lub zróżnicowania produktów oferowanych przez dane przedsiębiorstwo ogólnoświatowe na rynkach różnych krajów.
Lokalizacja działalności: wybór miejsca, w którym będzie zlokalizowana każda z działalności wchodzących w skład łańcucha wartości dodanej - od prac badawczo - rozwojowych po serwis posprzedażowy.
Marketing: w jakim stopniu ogólnoświatowe przedsiębiorstwo używa…
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz