Zespół zarządzający marką Swatch.
Podczas wstępnych testów na potencjalnie trudnym do zdobycia rynku amerykańskim
jeden z zewnętrznych konsultantów marketingowych firmy, Franz Sprecher wymyślił
termin „Swatch" (Swiss + Watch), który z czasem stał się oficjalną nazwą produktu.
Zespół zarządzający marką Swatch.
Oprócz Ernsta Thomke kluczowymi postaciami, które walnie przyczyniły się do
sukcesu Swatcha byli: Franz Sprecher, Max Imgrueth i Jacques Irniger.
Sprecher, który trafił do firmy za namową E. Thomke, początkowo współpracował z
korporacją jako niezależny konsultant, a obecnie jest konsultantem marketingowym także
dla marek Tissot i Omega.
Imgrueth, który po odejściu z SSIH również został konsultantem, dobrze doradził firmie
ETA w sprawie właściwego doboru lokalizacji testów na rynku amerykańskim, dzięki
czemu zaoferowano mu posadę prezesa Swatch USA.
Irniger zaś był kluczową postacią we wczesnej fazie tworzenia marki Swatch, gdyż
piastował stanowisko wiceprezesa marketingu i sprzedaży w ETA.
Swatch zdobył status marki dobrze rozpoznawalnej i stał się produktem
niezwykle rentownym, przewyższając pod względem dochodów nawet tak prestiżowe
marki jak Longines i Rado. Stanowił 75% rozmiarów sprzedaży oraz powiększył w ciągu
czterech lat z 1 do 3% udział w rynku korporacji SMH (Swiss Corporation for
Microelectronics and Watchmaking Industries Ltd.) powstałej w wyniku fuzji ASUAG i SSIH
w 1983 roku. Nadal wprowadzano nowe wersje zegarków, np. Pop-Swatch czy Maxi
Swatch. Akcesoria Swatch, takie jak telefony czy zegary ścienne zostały w 1988 roku
wycofane z produkcji, co wynikało z faktu, iż nie zapewniły one planowanego zysku, a
także miały negatywny wpływ na markę Swatch. W 1989 roku omawiane produkty
zaoferowano także w ekskluzywnych wersjach kolekcjonerskich. Rok później zadebiutował
na rynku „Swatch-Chrono" – nowy, zaawansowany technologicznie typ zegarka, który
pomimo znacznej modernizacji zachował solidność i dokładność poprzednika.