Technologia
Koncepcja zegarka Swatch uwzględniała diametralne zmiany i charakteryzowała się
dużym nowatorstwem. Polegało to na:
- uproszczeniu procesu montażu,
- redukcji liczby części,
- rezygnacji ze śrub na rzecz gwarantujących wodo- i wstrząsoodporność nitów,
- wprowadzeniu solidnych, komfortowych opatentowanych pasków,
- zastosowaniu wymienianej co trzy lata, zamykanej w obudowie baterii.
Produkcja- również w tym zakresie wprowadzono nowatorskie pomysły:
- montaż zegarka od jednej strony,
- automatyzację montażu,
- wykorzystanie nowych technologii i materiałów,
- wprowadzenie surowych wymagań jakościowych,
W konsekwencji osiągnięto znaczną redukcję kosztów przy jednoczesnej poprawie jakości
w tym samym segmencie cenowym.
Marketing- nowy zespół wykazał się dotychczas niespotykanym w tej branży podejściem.
Pozycjonowanie produktu:
Określono rynek docelowy – młodzi ludzie w wieku od 18 do 30 lat. Ponad jakościowe
zalety zegarka wyniesiono potrzebę identyfikacji go z radością życia oraz modą.
Polityka cenowa:
Poziom cen ustalono w taki sposób, aby pozwalały one klientom na spontaniczny zakup, a
jednocześnie zapewniły marżę konieczną do pokrycia wydatków na reklamę.
Dystrybucja:
Jako produkt „modny", Swatch'a nie sprzedawano w odróżnieniu od produktów
konkurencyjnych cenowo (Timex, Casio) u masowych detalistów, lecz w
prestiżowych centrach handlowych, szykownych butikach i sklepach jubilerskich.