Zalety dzienników
- Prasa, jako nośnik reklamy ma bardzo dużą pojemność informacyjną. W reklamie
prasowej poza elementami graficznymi można umieścić stosunkowo dużą ilość
tekstu, adresy i telefony punktów sprzedaży itp. Doskonale więc nadaje się do
reklamy zawierającej dane techniczne lub szczegółowe opisy produktu
- Prasa codzienna stanowi dobre medium zarówno dla dużych, jak i dla małych firm,
ponieważ koszty opracowania materiału reklamowego są niewielkie, a wielkość
reklamy może być w pełni uzależniona od posiadanych środków finansowych
(ogłoszenia drobne są przecież także formą reklamy)
- Cechą charakterystyczną dzienników jest ich codzienne docieranie do
odbiorcy z przekazem drukowanym. W Polsce prasa ukazuje się zwykle
przez 5-6 dni w tygodniu. W niektórych krajach ukazuje się również w niedziele
(próbę wydawania numerów niedzielnych podjęło „Życie Warszawy", ale szybko
wycofało się z tego pomysłu). Dzięki wysokiej częstotliwości ukazywania się jest to
medium stosunkowo szybko budujące zasięg, jak i częstotliwość kontaktów z
reklamą.
- Posiadanie wizerunku nośnika nowości
- Prasa jest traktowana jako katalog - czytelnicy poszukują w niej informacji,
ogłoszeń
- Możliwość docierania zarówno do populacji całego kraju, jak i społeczności
regionalnych (w przypadku dzienników ogólnopolskich - za pośrednictwem
dodatków lokalnych)
- Możliwość umieszczania kuponów lub insertów w postaci folderów, ulotek itp