To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Tworzenie brył, prymitywy bryłowe
Bryły modelu mogą być tworzone z wykorzystaniem róŻnych technik. MoŻemy korzystać z
predefiniowanych prymitywów bryłowych - pasek narzędziowy Modelowanie. NaleŻą do nich:
polibryła (bryła składająca się z prostopadłościennych i łukowych ścianek),
prostopadłościan,
klin,
stoŻek,
sfera,
walec,
torus,
ostrosłup,
helisa - umoŻliwia tworzenie spręŻyn, gwintów i zakręcanych schodów,
powierzchnia płaska. Rys. 6.1. Ikony prymitywów bryłowych.
Po wybraniu narzędzia podajemy wartości niezbędnych do zdefiniowania danej bryły parametrów, np. dla kostki prostopadłościennej są to dwa punkty będące przeciwległymi wierzchołkami podstawy i wysokość. NaleŻy pamiętać, Że podstawy brył znajdą się na płaszczyźnie konstrukcyjnej XY. JeŻeli chcemy utworzyć np. walec, którego oś jest pozioma, powinniśmy wykorzystać układ współrzędnych, którego płaszczyzna XY jest pionowa.
Tworzenie bryły prostopadłościanu (kostki) - wskazujemy jeden z wierzchołków podstawy,
definiujemy wymiary podstawy lub wskazujemy połoŻenie przeciwległego wierzchołka, określamy wysokość wskazując punkt lub wpisując wartość (przechodzenie między danymi - klawisz ). podstawy, definiujemy promień (wskazanie lub wartość),
określamy wysokość (wskazanie lub wartość). Tworzenie helisy - wskazujemy połoŻenie środka dolnej podstawy, definiujemy promień
dolnej podstawy (wskazanie lub wartość), określamy promień górnej podstawy (wskazanie lub wartość), podajemy wysokość (wskazanie lub wartość). Liczba zwojów lub skok są parametrami tego obiektu, moŻemy je podać w trakcie wstawiania.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)