To tylko jedna z 11 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Opracowanie jest obszerne i ma objętość 17 stron, poruszono w nim m.in. następujące tematy: idea jednominutowego zarządzania, kim jest jednominutowy menedżer, jednominutowe wytyczanie celów, jednominutowe pochwały, jednominutowe reprymendy, dlaczego należy przyłapywać pracowników na robieniu właściwych rzeczy, jak powinien przebiegać proces szkolenia nowego pracownika w przedsiębiorstwie zarządzanym jednominutowo.
Notatka zawiera również informacje takie jak: dlaczego lepiej zatrudnić przeciętnego pracownika niż asa, aktywatory, zachowania i konsekwencje, system pięciu kroków, krok 1 – precyzowanie obszarów wydajności, krok 2 – pomiar bieżącej wydajności, krok 3 – zaangażowanie, krok 4 – instruowanie pracownika, krok 5 – ocena postępów, praktyczne zastosowanie systemu pięciu kroków.
opracowanie problemów z książki
Techniki Jednominutowego Menedżeraw praktyce.
Jak zamienić trzy tajemnice w umiejętności.
dr Ken Blanchard
dr Robert Lorber
Techniki Jednominutowego Menedżera w praktyce.
Jak zamienić trzy tajemnice w umiejętności.
dr Ken Blanchard, dr Robert Lorber
Przekład: Marcin Karbowski
Wydawnictwo MT Biznes, Warszawa 2008
ISBN 978-83-61040-41-5
Spis treści:
Symbol ……………………………………………………………………………….
9
Wprowadzenie ……………………………………………………………………….
11
Biblioteka Jednominutowego Menedżera …………………………………………...
13
Pytanie ……………………………………………………………………………….
15
Jednominutowy Menedżer …………………………………………………………..
16
Łatwiej powiedzieć, niż zrobić ………………………………………………………
20
Aktywatory, zachowania i konsekwencje …………………………………………...
24
Praktycznie podstawy jednominutowego zarządzania ………………………………
27
Praktycznie podstawy jednominutowego zarządzania: podsumowanie ……………..
28
Zarządzanie najlepszymi pracownikami …………………………………………….
42
Efektywne reprymendy ……………………………………………………………...
44
Teoria w praktyce ……………………………………………………………………
52
Wprowadzenie do systemu pięciu kroków …………………………………………..
55
System pięciu kroków ……………………………………………………………….
58
Precyzowanie obszarów wydajności ………………………………………………...
59
Pomiar bieżącej wydajności………………………………………………………….
61
Zaangażowanie ………………………………………………………………………
64
Instruowanie …………………………………………………………………………
73
Ocenianie postępów …………………………………………………………………
77
System pięciu kroków - podsumowanie …………………………………………….
83
Henryk robi pierwszy krok …………………………………………………………..
85
Końcowe przemyślenia ………………………………………………………………
(…)
… już być przyłapywany na właściwych rzeczach, gdyż sam zdaje sobie z tego sprawę. Zatem menedżer powinien przyłapywać swoich pracowników na robieniu czegoś właściwie, aż dokładne wykonywanie tego zadania wejdzie im w nawyk. Ponadto przyłapywanie pracowników na robieniu właściwych rzeczy wpływa pozytywnie na ich samopoczucie oraz zadowolenie z pracy - „Im bardziej świadomie ludzie odnoszą sukcesy tym bardziej menedżer…
… stwierdzenie: przedsiębiorstwo przez ostatni okres jest mało wydajne, należy to poprawić i zwiększyć zaangażowanie pracowników. To stwierdzenie jest zbyt ogólne. Również obszary takie jak: niskie morale pracowników, złe nastawienie do pracy czy lenistwo są zbyt ogólnikowe i wymagają większej ilości informacji, aby móc je usprawnić. Przykładowym obszarem prawidłowo zdefiniowanym jest: zbyt mała ilość spotkań…
…, a obecne traktują jako zło konieczne, a poza tym pracują tylko na popołudniowej zmianie. Według menedżera organizacji sytuacja ta była spowodowana złym podejściem Henryka do pracowników, który stosował wobec nich system kar. Zaproponował mu wdrożenie systemu pięciu kroków by podnieść wydajność całego zespołu. Początkowo brygadzista był sceptycznie nastawiony, ale dla własnego spokoju zgodził…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)