Wyróżniamy straty na dwóch wieńcach
straty łopatkowe na kierownicy straty łopatkowe na wirniku Sprawność obwodowa W turbinach z parametrami podkrytycznymi (takimi z jakimi będziemy się zajmować) w łopatka kierownicza ma profil dyszy Bendemanna
Praca wewnętrzna turbiny Sprawność wewnętrzna turbiny Wykres pracy turbiny reakcyjnej z zaznaczonymi prędkościami Prędkość bezwzględna z kierownicy Największymi stratami w turbinie są straty wylotowe, następnie straty łopatkowe, zaś straty wewnętrzne turbiny związane z upustem pary są bardzo małe.
Strata łopatkowa na kierownicy
Prędkość względna wirnika Gdy w naszym stopniu wynosi , absolutnie nie oznaczy to że w poprzednim stopniu (nigdy, w żadnym stopniu nie jest prawdą że ) Jeśli oznacza to że , które generuje nam stratę wylotową jest w zerowym procencie wykorzystany w następnym stopniu, nazywamy to dużą stratą wylotową, która może wynosić nawet do 300. Wniosek dot. , jest to pierwszy stopień w nowej grupie, a grupa ta zaczyna pracę od podgrzanej pary.
Jeśli mamy turbinę akcyjną i reakcyjną o tej samej mocy, to w turbinie reakcyjnej mamy znacznie większą liczbę stopni.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)