polityka transportowa unii europejskiej

Nasza ocena:

5
Pobrań: 189
Wyświetleń: 1624
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
polityka transportowa unii europejskiej - strona 1 polityka transportowa unii europejskiej - strona 2

Fragment notatki:


WYKŁAD, 23.04.2012
TEMAT: POLITYKA TRANSPORTOWA UNII EUROPEJSKIEJ. Lata 80 . - powstała koncepcja ”Ku wspólnej polityce transportowej. Transport lądowy”
Kraje wspólnoty miały przejść od jednolitej polityki transportowej do wspólnej polityki w transporcie. Ale po tym porozumieniu nic się nie działo. Nie nastąpiły żadne w zmiany. Sprawa chyba trafiła do sądu gdzie po rehabilitacji państw skonstruowano BIAŁĄ KSIĘGĘ wraz z 300 projektami aktów prawnych.
- utworzenie liberalnego, czyli wolnego od ograniczeń ilościowych wspólnego rynku na obszarze całej wspólnoty Oznaczało to swobodę wykonywania usług transportowych na obszarze całej wspólnoty przez firmy najbardziej prężne bez względu na wielkość, przynależność państwową - stopniowe niedyskryminujące wyeliminowanie dwustronnych kontyngentów i zastąpienie ich jednolitym kontyngentem- wstęp do jednolitej licencji
- usunięcie zakłóceń w konkurencji wielogałęziowej na jednoczącym się obszarze (zharmonizowanie warunków rynkowych) Wymagał od państw wspólnoty zrównania narodowych norm technicznych, zrównania przepisów prawnych i administracyjnych dotyczących wytwarzania środków transportu, a następnie ich użytkowani. Wymagała także zrównania narodowych norm w zakresie handlu usługami transportowymi, ujednolicenia opodatkowania. W 1985 - ..Program działania w transporcie „MASTER PLAN”- powstało po uwzględnieniu postulatów zawartych w białej księdze. Obejmował:
- stworzenie do końca 1992 roku wolnego rynku transportowego
- zakładał wyeliminowanie do końca 1992 wszelkich zakłóceń konkurencji
- przekształcanie kontyngentów w kontyngenty wspólne
- narodowe problemy trzeba rozwiązywać pod względem problemów całej unii, trzeba zachować narodowe systemy transportowe
ZWOLENNICY LIBERALIZMU- przykład: Wlk. Brytania, Holandia, Dania, Grecja, kraje Beneluxu
Holenderska polityka jest najbardziej symularna do wspólnej polityki transportowej
ZWOLNENNICY PROTEKCJONIZMU- wynikł na tle ochrony przed konkurencją zagraniczną
Przykład: Francja i Niemcy. Obawa, że przewoźnicy staną się w gorszej sytuacji konkurencyjnej niż ze strony przewoźników z innych państw.
Problemem jest międzynarodowa infrastruktura, która musi być finansowana z państw należących do uni.
Wszystkie państwa mają dostęp do tej samej polityki i technologii transportu
Dokonano standaryzacji technicznej
Adaptacja naszego transportu do standardów unijnych - LIBERALIZACJA PRZEWOZÓW TRANSPORTOWYCH MIĘDZY POLSKĄ I UNIĄ EUROPEJSKĄ. 1 maja 2004r TRANSPORT LOTNICZY- dostęp dla wszystkich przewoźników z UE ( koncepcja „otwartego nieba”) ... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz