To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Rynek nabywcow film niskokosztowych.
Nabywcy cenowi cechuja sie wysoka wrazliwosc cenowa.
Wrazliwosc polega na tym, ze konsumenci nie posiadajacych silnych preferencji w stosunku do okreslonej marki, porownuja ceny dotepnych produktow w danej kategorii i okreslaja wartosc produktu na podstawie ceny. Wrazliwosc na cene rozni sie w zaleznosci od typu produktu.
Trzy grupy potencjalnych nabywcow:
1. Konsumenci nieaktywni, korzy nie korzystali z produktu/uslugi.
Cechy:
* brakuje im mozliwosci lub funduszy albo dostepu, aby latwo i wygodnie zrealizowac wazna usluge.
* wynajmuja kogos, aby zrobil to za nich lub zadowalaja sie mniej dogodnym rozwiazaniem.
Produkty dla nich:
= innowacje przelomowe w zakresie nowego rynku. (produkty maja byc tansze, wygodniejsze)
2. Konsumenci aktywni niedowarosciowani, ktorzy korzystali z produktu lub uslugi alesa z niego niezadowoleni, sa wiecej w stanie zaplacicwiecej za dodatkowe uzytecznosci.
Cechy:
* korzystaja z danego produktu, ale sa niezadowoleni z jego ograniczen.
* sa sklonni zaplacic wiecej za usprawiedliwienia w najwazniejszych dl nich zakresach.
Produkty dla nich:
= innowacje podtrzymujace z zakresu gornych segmentow rynku (radykalne i narastajace)
3. Konsumenci aktywni przesyceni, ktorzy korzystali z produktow, ale sa z niego niezadowolenii, chca placic mniej i jedynie za niezbedne atrybutu produktu.
Cechy:
* przestaja placic za dalsze usprawnienia, ktore w przeszlosci pozwalaly na korzystne podnoszenie cen.
Produkty dla nich:
= innowacje przelomowe w zakresie niskich segmentow rynkow
= innowacje wypierajace
2 rodzaje klientow:
* sprytny (smart client) - stac go a drogie produkty ale specjalnie kupuje tansze ze wzgledu na swoje przekonania
* budzetowy (budget client) - kupuje tansze produkty bo go na nie stac.
Wejscie na rynek nabywcow cenowych.
Argumenty ZA:
= wystarczajaco dobre produkty maga zaspokoic rzecywiste potrzeby zglaszane przez rynek.
= efekt "up-selling"
= synergia stategii dwutorowej
= kontrola nad niskokosztowymi konkurentami
= zaangazowanie klientow i zaproponowanie im lepszego rozwiazania w czasie
= "rozwijanie sie" wraz z klientami i ewoluowaniem ich potrzeb
Argumenty PRZECIW:
kanibalizm
konflikt z tradycyjna propozycja wartosci
brak zasobow i kompetencji do podjecia skutecznej rywalizacji.
Nabywca konsumuje usluge
Konsument jako wspolwykonawca uslugi
(…)
… - masstige)
♥ kaprysna konsumpcja --> ulega nasileniu w okrsie kryzysu powoduac obnizenie lojalnosci klientow, ich odchodzenie do tanszych konkurentow oferujacych wystarczajaco dobre produkty/uslugi.
Segmenty docelowe tanich linii lotniczych:
= segment podroznych wyjezdzajacych w celach wypoczynkowych
= segment podroznych odwiedzajacych krewnych i rodzine, przyjaciol
= segment podroznych wyjezdzajacych…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)