Ochrona własności intelektualnej- wykład 4

Nasza ocena:

5
Pobrań: 28
Wyświetleń: 833
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Ochrona własności intelektualnej- wykład 4 - strona 1 Ochrona własności intelektualnej- wykład 4 - strona 2

Fragment notatki:

Rynek nabywcow film niskokosztowych.
Nabywcy cenowi cechuja sie wysoka wrazliwosc cenowa.
Wrazliwosc polega na tym, ze konsumenci nie posiadajacych silnych preferencji w stosunku do okreslonej marki, porownuja ceny dotepnych produktow w danej kategorii i okreslaja wartosc produktu na podstawie ceny. Wrazliwosc na cene rozni sie w zaleznosci od typu produktu.
Trzy grupy potencjalnych nabywcow:
1. Konsumenci nieaktywni, korzy nie korzystali z produktu/uslugi.
Cechy:
* brakuje im mozliwosci lub funduszy albo dostepu, aby latwo i wygodnie zrealizowac wazna usluge.
* wynajmuja kogos, aby zrobil to za nich lub zadowalaja sie mniej dogodnym rozwiazaniem.
Produkty dla nich:
= innowacje przelomowe w zakresie nowego rynku. (produkty maja byc tansze, wygodniejsze)
2. Konsumenci aktywni niedowarosciowani, ktorzy korzystali z produktu lub uslugi alesa z niego niezadowoleni, sa wiecej w stanie zaplacicwiecej za dodatkowe uzytecznosci.
Cechy:
* korzystaja z danego produktu, ale sa niezadowoleni z jego ograniczen.
* sa sklonni zaplacic wiecej za usprawiedliwienia w najwazniejszych dl nich zakresach.
Produkty dla nich:
= innowacje podtrzymujace z zakresu gornych segmentow rynku (radykalne i narastajace)
3. Konsumenci aktywni przesyceni, ktorzy korzystali z produktow, ale sa z niego niezadowolenii, chca placic mniej i jedynie za niezbedne atrybutu produktu.
Cechy:
* przestaja placic za dalsze usprawnienia, ktore w przeszlosci pozwalaly na korzystne podnoszenie cen.
Produkty dla nich:
= innowacje przelomowe w zakresie niskich segmentow rynkow
= innowacje wypierajace
2 rodzaje klientow:
* sprytny (smart client) - stac go a drogie produkty ale specjalnie kupuje tansze ze wzgledu na swoje przekonania
* budzetowy (budget client) - kupuje tansze produkty bo go na nie stac.
Wejscie na rynek nabywcow cenowych.
Argumenty ZA:
= wystarczajaco dobre produkty maga zaspokoic rzecywiste potrzeby zglaszane przez rynek.
= efekt "up-selling"
= synergia stategii dwutorowej
= kontrola nad niskokosztowymi konkurentami
= zaangazowanie klientow i zaproponowanie im lepszego rozwiazania w czasie
= "rozwijanie sie" wraz z klientami i ewoluowaniem ich potrzeb
Argumenty PRZECIW:
kanibalizm
konflikt z tradycyjna propozycja wartosci
brak zasobow i kompetencji do podjecia skutecznej rywalizacji.
Nabywca konsumuje usluge
Konsument jako wspolwykonawca uslugi

(…)

… - masstige)
♥ kaprysna konsumpcja --> ulega nasileniu w okrsie kryzysu powoduac obnizenie lojalnosci klientow, ich odchodzenie do tanszych konkurentow oferujacych wystarczajaco dobre produkty/uslugi.
Segmenty docelowe tanich linii lotniczych:
= segment podroznych wyjezdzajacych w celach wypoczynkowych
= segment podroznych odwiedzajacych krewnych i rodzine, przyjaciol
= segment podroznych wyjezdzajacych…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz