To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Etapy rozwoju zarządzania łańcuchem dostaw :
Koncepcje bazowe zarządzania łańcuchem dostaw:
Analiza systemów
Analiza łańcucha wartości
Analiza kosztu całkowitego
Integracja
Zarządzanie procesowe Etap I : dystrybucja fizyczna (logistyczne systemy dystrybucji) Etap II : zintegrowane zarządzanie logistyczne Etap III : zarządzanie łańcuchem dostaw Etap I: dystrybucja fizyczna (logistyczne systemy) :
Systemowe zarządzanie sekwencją powiązanych działań:
Manipulacje materiałami
Pakowanie
Sterowanie przepływami wyrobów gotowych i poziomem zapasów
Magazynowanie
Dystrybucja
Transport
Aby sprawnie dostarczyć wyroby klientom Przyczyny :
Rozszerzanie asortymentu produkowanych wyrobów
Wzrost stawek przewozowych
Wytwarzanie produktów o wyższej wartości
Firmy zaczęły dostrzegać zależność między kosztami zapasów a kosztami transportu z systemowego punktu widzenia, czy też z punktu widzenia kosztu całkowitego i zaczęły wprowadzać kierowników do spraw dystrybucji fizycznej. Dążyli oni do obniżenia całkowitego kosztu dystrybucji fizycznej przez zarządzanie systemowymi relacjami trade-off (coś kosztem innego) Np. korzystanie z kosztownego transportu logistycznego umożliwiałoby dokonanie radykalnych oszczędności w zapasach i magazynowaniu przez ograniczenie miejsc składowania. Również powiązanie działalności takich jak gospodarka opakowaniami, manipulacje materiałami oraz obsługa klienta pod kątem potencjalnych oszczędności. Etap II: zintegrowane zarządzanie logistyczne : Integracja sfery zaopatrzona i produkcji ze sferą dystrybucji w jeden system logistyczny Korzyści :
Możliwość zarządzania całym procesem od materiałów nabywanych, poprzez produkcję w toku do wyrobów gotowych jako jedną całością i zastosowanie podejścia systemowego.
Efektywniejsze stosowanie takich strategii i metod zarządzania, jak just in time (JIT) , lean production (odchudzona produkcja), oraz kompleksowe zarządzanie jakością (TQM). Etap III: zarządzanie łańcuchem dostaw :
Rozszerzone podejście do procesów logistycznych uwzględniające wszystkie firmy uczestniczące w dostarczaniu ostatecznemu klientowi właściwego produktu, po właściwym koszcie, we właściwym czasie, we właściwym stanie i we właściwej ilości.
Koncepcja polegająca na ścisłej współpracy lub aliansach miedzy firmami produkcyjnymi i ich dostawcami, klientami (kanałami dystrybucji) oraz innymi uczestnikami, takimi jak firmy przewozowe, magazyny publiczne (centra logistyczne) i hurtownie.
Analiza relacji także całokształtu całkowitego i analiza łańcuch wartości mogą być wykorzystane w łańcuchu dostaw.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)