Dr inż. Józef Suda - strona 5

note /search

Podaj symptomy i przyczyny

  • Politechnika Warszawska
  • Sterowanie i zarządzanie ruchem
Pobrań: 7
Wyświetleń: 483

Podaj symptomy i przyczyny „zapaści ruchowej” Symptomy: „zakorkowane” ciągi ulic i rejony miast Przepełnione parkingi i brak miejsc postojowych w centrach miast Niezapełnione w tym czasie parkingi i miejsca postojowe w rejonach peryfe...

Wymień cel generalny i znane ci szczegółowe cele

  • Politechnika Warszawska
  • Sterowanie i zarządzanie ruchem
Pobrań: 0
Wyświetleń: 518

Wymień cel generalny i znane ci szczegółowe cele „Polityki Transportowej” dla Warszawy. Generalnym celem polityki transportowej w Warszawie jest realizacja strategii zrównoważonego rozwoju miasta poprzez stworzenie warunków dla sprawnego i bezpiecznego przemieszczania osób i towarów, przy zapewnien...

Wymień zalety i wady sygnalizacji świetlnej

  • Politechnika Warszawska
  • Sterowanie i zarządzanie ruchem
Pobrań: 126
Wyświetleń: 2163

Wymień zalety i wady sygnalizacji świetlnej. Zalety (zakładając, że sygnalizacja jest prawidłowo zaprogramowana): porządkowanie ruchu i ułatwianie poruszania się uczestnikom ruchu, zwiększanie wykorzystania przepustowości wlotów przez grup...

Intensywność nasycenia - opis

  • Politechnika Warszawska
  • Ruch drogowy i miejski
Pobrań: 161
Wyświetleń: 1554

Na początku sygnału zielonego pojazdy jada z intensywnością nasycenia i potem intensywność ta spada bo jedni skręcają w lewo inni w prawo i spowalniają ruch sygnał ten jest potrzebny do sprawdzania przepustowości skrętu w lewo relacji przeci...

Wykład - współczynniki przeliczeniowe pojazdów rzeczywistych i umownyc...

  • Politechnika Warszawska
  • Podstawy inżynierii ruchu
Pobrań: 147
Wyświetleń: 924

Co to jest i po co wprowadzono współczynniki przeliczeniowe pojazdów rzeczywistych i umownych? Współczynniki przeliczeniowe wyrażają zróżnicowane własności techniczno-ruchowe różnych rodzajów pojazdów, w stosunku do samochodu osobowego, przyjętego za umowny pojazd porównawczy. Umożliwiają przelicze...

Wykład - parametry opisujące wielkość strumienia w obserwacji chwilowe...

  • Politechnika Warszawska
  • Ruch drogowy i miejski
Pobrań: 91
Wyświetleń: 1512

Wymień parametry opisujące wielkość strumienia w obserwacji chwilowej i lokalnej Parametry opisujące wielkość strumienia w obserwacji lokalnej: odstępy czasu między pojazdami: Δt strumień jednostkowy pojazdów: Φxi(t) liczba pojazdów: M(xi , to , t1) natężenie strumienia ruchu: intensywność stru...

Wykład - parametry wykorzystywane do wyznaczania poziomów swobody ruch...

  • Politechnika Warszawska
  • Ruch drogowy i miejski
Pobrań: 70
Wyświetleń: 385

Wymień parametry wykorzystywane do wyznaczania poziomów swobody ruchu -gęstośc ruchu[P/km/pas] -średnia prędkość podróży[km/h] -intensywnośc ruchu[P/h] -procent czasu blokowania[%] -prędkość ruchu swobodnego [km/h] -wykorzystanie przepustowości Dla HCM 85 - procent czasu blokowania[%] - śre...

Wykład - zainteresowania IRD

  • Politechnika Warszawska
  • Ruch drogowy i miejski
Pobrań: 42
Wyświetleń: 399

Jaki jest obszar zainteresowania IRD? Obszar zainteresowania IRD obejmuje procesy ruchu drogowego, projektowanie, realizację i eksploatację systemów transportowych oraz urządzeń komunikacyjnych, a także organizację i sterowanie ruchem....

Jakie decyzje podejmowane są w warstwie wewnętrznej

  • Politechnika Warszawska
  • Sterowanie i zarządzanie ruchem
Pobrań: 49
Wyświetleń: 350

Jakie decyzje podejmowane są w warstwie wewnętrznej a jakie w warstwie zewnętrznej Systemu Zarządzania Transportem Publicznym Wewnętrzna warstwa: Działania dyspozytorskie takie jak: przetrzymywanie pojazdów na przystankach wprowadzenie pojazdów rezerwowych do ruchu omijanie przystanków zawraca...

Jakie są podstawowe przesłanki tworzenia systemów zarządzania

  • Politechnika Warszawska
  • Sterowanie i zarządzanie ruchem
Pobrań: 0
Wyświetleń: 336

Jakie są podstawowe przesłanki tworzenia systemów zarządzania i co jest podstawowym celem ich działania Przesłanki tworzenia systemów zarządzania: Sytuacja w ruchu drogowym: Niska atrakcyjność transportu publicznego Nadmierne zatłoczenie dr...