Dr Edyta Balcerek - strona 2

note /search

Demokryt - założenia

  • Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
  • Filozofia polityczna
Pobrań: 28
Wyświetleń: 896

Demokryt państwo ma źródło w strachu stan natury to życie aspołeczne, bez państwa i prawa pozytywnego mądra władza dobrze myśli, dobrze mówi i dobrze czyni - ścisły związek moralności z polityką celem państwa jest godzenie interesów indywidualnego i zbiorowego należy się podporządkować prawu i ...

Augustyn i jego założenia

  • Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
  • Filozofia polityczna
Pobrań: 21
Wyświetleń: 497

Augustyn system eklektyczny - Platon i chrześcijaństwo możliwość iluminacji filozofia dziejów prawo wieczne (wola boga) i prawo natury są bazą dla prawa stanowionego (dynamiczne w stosunku do konkretnych epok) dzieje ludzkości to zmaganie państwa ziemskiego i bożego chrześcijanin powinien podd...

Darwizm prawny

  • Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
  • Filozofia polityczna
Pobrań: 14
Wyświetleń: 959

Darwinizm prawny Społeczeństwo to organizm a ludzie to komórki Determinizm, ewolucja Moralność jest równa z przeżywaniem przyjemności Ewolucja świata od egoizmu do altruizmu a. Spencer Determinizm społeczny - społeczeństwo podlega prawidłowo...

Liberalizm prawny

  • Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
  • Filozofia polityczna
Pobrań: 14
Wyświetleń: 833

Liberalizm prawny państwo ma zapewnić wolne działanie i nie ingerować w życie obywateli świat daje sobie radę bez ingerencji prawa; prawo ma chronić wolność, własność i bezpieczeństwo rząd powinien być tani i nie przeszkadzać w bogaceniu się obywateli „nocny stróż” rząd jest złem koniecznym Be...

Platon - założenia

  • Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
  • Filozofia polityczna
Pobrań: 210
Wyświetleń: 1379

Platon idealizm obiektywny - jedyny prawdziwy świat to świat idei niematerialnych, które są wieczne i niezmienne (ale niepoznawalne) - świat materialny (niedoskonały i zmienny) jest cieniem świata idei o świecie idei wiedzą tylko filozofowie, którzy są na wyższym poziomie intelektualnym - dlatego ...

Hobbes - założenia

  • Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
  • Filozofia polityczna
Pobrań: 147
Wyświetleń: 1309

Hobbes w stanie natury wojna wszystkich ze wszystkimi prawo natury poznawane przy pomocy rozumu ludzie nie kierują się rozumem i stąd nie przestrzegają prawa rozumu ciągły stan zagrożenia doprowadził do zawarcia umowy społecznej - jednoetap...

Rousseau - założenia

  • Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
  • Filozofia polityczna
Pobrań: 133
Wyświetleń: 1218

Rousseau wolność w stanie społecznym polega na posłuszeństwu prawu umowy społecznej równość tak ważna jak wolność - każdy w tym samym stopniu uczestniczy we władzy wolność w państwie do podleganie prawu dobrowolnie zaakceptowanemu w drodze umowy społecznej teoria zwierzchnictwa ludowego - tylko ...

Epikur i jego założenia

  • Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
  • Filozofia polityczna
Pobrań: 56
Wyświetleń: 560

Epikur granicą ingerencji władzy państwowej jest szczęście obywateli cel to brak przykrości mędrzec nie powinien brać udziału w życiu publicznym, bo rządzi się z przykrościami przykrości - duchowe (lepsze) i zmysłowe - kult szlachetnego życia celem prawa jest wspólny pożytek a jego sens to milc...

Hegel - założenia

  • Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
  • Filozofia polityczna
Pobrań: 119
Wyświetleń: 1092

Hegel idealizm obiektywny - to, co istnieje jest przejawem rzeczywistości idealnej, absolutnej państwo jest rozumną boską wolą, etyczną całością pańswo jest więcej warte niż jednostka - państwo jest wcieleniem wolności kult wojny wybitne jednostki dążą do urzeczywistnienia dążeń państwa, które ...

Locke - założenia

  • Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
  • Filozofia polityczna
Pobrań: 49
Wyświetleń: 1106

Locke stan natury istnieje także po utworzeniu panstwa ludzie byli wolni i równi, a stan natury był stanem pokoju w stanie natury każdy musiał bronić sam siebie dwuetapowa umowa społeczna - I społeczeństwo, II państwo przeniesienie na wład...