Zalety i wady reklamy
ZALETY
- duża częstotliwość przekazu informacji
- szeroki odbiór, uzależniony od wysokości nakładu
- szybkość zamieszczani haseł reklamowych w prasie
- możliwość przekazu precyzyjnej i stosunkowo szerokiej informacji reklamowej
- łatwy kontakt odbiorcy z reklamą
- można zamieścić mapy, wskazówki jak dotrzeć do firmy i warunki stawiane klientom.
- niemal w ostatniej chwili można zmienić
- wysoka natarczywość (przerywanie programu telewizyjnego w celu nadania reklamy)
- bardzo duży zasięg.
- zaangażowanie emocjonalne odbiorcy
- wysoka wiarygodność i prestiż.
- silny wpływ na sprzedaż
- pomimo wysokich kosztów emisji reklam koszt dotarcia do jednego klienta jest najniższy.
- możliwość zastosowania w reklamie różnorodnych środków
- prostota, łatwość i szybkość przygotowywania haseł
- mniejsze koszty produkcji i emisji
WADY
- krótki cykl życia mediów prasowych
- brak zainteresowani czytelników kolumnami ogłoszeniowo-reklamowymi
- odbiorcy łatwo jest zignorować reklamę (występuje w sąsiedztwie masy innych ogłoszeń)
- typowy czytelnik poświęca o wiele mniej czasu na czytanie prasy niż dawniej
- krótki cykl życia reklamy wynikający z ograniczenia długości czasu emisji
- trudności w zrozumieniu przez odbiorców treści reklamy
- szybki okres zapominania haseł reklamowych
- długi czas produkcji reklamy
- wysokie koszty reklamy
- migawkowość związana z krótkim okresem nadawania
- trudność w zapamiętaniu informacji
- powierzchowność odbioru.