Podział reklamy ze względu na treść
- reklama ukierunkowana – kieruje konsumentów do miejsc w których dany produkt lub usługa jest oferowana,
- reklama profesjonalna – skierowana do ludzi z tak zwanych wolnych zawodów, czyli na przykład adwokatów czy lekarzy,
- reklama porównawcza – porównuje się tu przedmiot reklamy z innym analogicznym ale konkurencyjnym
- reklama społeczna - ma na celu wywołanie zmian społecznie pożądanych,
- reklamę polityczną. - ma pobudzić obywateli aby głosowali na daną partię czy konkretnego polityka,
- reklama teaserowa – jest to typ reklamy drażniącej, zazwyczaj jest w dwóch odsłonach, pierwsza odsłona ma zaciekawić konsumenta, a druga dopiero przekazuje komunikat właściwy,
- reklama podprogowa – polega na włączeniu do filmu pojedynczych klatek z reklamą,
- reklama informacyjna – stosowana zazwyczaj w pierwszym stadium życia produktu, ma informować o jego wyglądzie, zastosowaniu czy cienie,
- reklama przypominająca - występuje w stadium dojrzałości produktu, ma na celu przypominanie, że produkt jest ważny i umacniać zdobytą wcześniej pozycję na rynku,
- reklama wspierająca - stosowana dla przedstawienia punktu widzenia w sprawach kontrowersyjnych dla środowiska nabywców i zweryfikowania niewłaściwego odbioru działań przedsiębiorstwa
- reklama osłonowa - wykorzystująca sprawdzoną markę pewnych produktów do wprowadzenia na rynek nowych wyrobów, tej samej marki, dla przeniesienia przez nabywców postrzeganych wartości marki na nowe produkty,
- reklama firmy – związana public relations, stosowana w celu informowania na przykład klientów czy pracowników albo społeczność lokalną o działalności firmy w celu poprawy stosunków z otoczeniem,