
Konflikty
Najczęściej występujące źródła konfliktów w kanałach dystrybucji:
Rozbieżność oczekiwań i celów szczegółowych (a zwłaszcza osiągnięcie celu przez jednego z uczestników w sposób uniemożliwiający osiąganie celów indywidualnych przez pozostałych uczestników lub zagrażający osiąganiu tych celów),
Niezgodny z wyobrażeniami poszczególnych uczestników kanałów dystrybucji podział ról i czynności, kosztów i korzyści w obszarze poszczególnych przepływów marketingowych,
Trudności w komunikacji między podmiotami w kanale dystrybucji.
Style reakcji na konflikt:
Ludzie radzą sobie z konfliktami na różne sposoby.
Niektórzy w początkowej fazie mają tendencję do ucieczki od konfliktu, inni chętnie angażują się w niego.
Sposób reagowania na konflikt może być różny w różnych sytuacjach.
Styl reagowania to wyuczona umiejętność.
Analiza własnego stylu reagowania na konflikt pomaga w określeniu własnych mocnych i słabych stron oraz przewidywania błędów, jakie można popełnić szukając rozwiązania.
Istnieje pięć stylów kierowania konfliktem (wg R. Blake'a i J. Mouton).