Konflikty

Najczęściej występujące źródła konfliktów w kanałach dystrybucji:

 Rozbieżność oczekiwań i celów szczegółowych (a zwłaszcza osiągnięcie celu przez jednego z uczestników w sposób uniemożliwiający osiąganie celów indywidualnych przez pozostałych uczestników lub zagrażający osiąganiu tych celów),

 Niezgodny z wyobrażeniami poszczególnych uczestników kanałów dystrybucji podział ról i czynności, kosztów i korzyści w obszarze poszczególnych przepływów marketingowych,

 Trudności w komunikacji między podmiotami w kanale dystrybucji.

Style reakcji na konflikt:

 Ludzie radzą sobie z konfliktami na różne sposoby.

 Niektórzy w początkowej fazie mają tendencję do ucieczki od konfliktu, inni chętnie angażują się w niego.

 Sposób reagowania na konflikt może być różny w różnych sytuacjach.

 Styl reagowania to wyuczona umiejętność.

 Analiza własnego stylu reagowania na konflikt pomaga w określeniu własnych mocnych i słabych stron oraz przewidywania błędów, jakie można popełnić szukając rozwiązania.

Istnieje pięć stylów kierowania konfliktem (wg R. Blake'a i J. Mouton).