Wykład - cykl życia projektów

Nasza ocena:

3
Pobrań: 35
Wyświetleń: 840
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Wykład - cykl życia projektów - strona 1 Wykład - cykl życia projektów - strona 2

Fragment notatki:

CYKL ŻYCIA PROJEKTU (takie kółko)
Cykl życia dzieli się na 3 fazy
Faza przed realizacyjna
Opracowanie studium możliwość inwestycyjnych
Opracowanie studium wstępne Studium - studium ostateczne
Dla studium b i c opracowuje się także studium pomocnicze
Raport oceniający projekt - jest podsumowaniem wyników analiz dokonanych we wszystkich rodzajach studiów, ze szczególnym zwróceniem uwagi na wyniki analizy studium ostatecznego. Sprawdzamy tu czy projekt jest efektywny i należy go zrealizować czy też nie jest efektywny i należy zaniechać tej inwestycji. Każda z tych decyzji musi być szczegółowo uzasadniona, kompletnymi wynikami obliczeń tzn. przyjętym zestawem wskaźników, które będą służyły do oceny projektów. Jeżeli raport ukażę że projekt należy realizować , wchodzi się w następną fazę:
Faza realizacji projektu
Negocjacje z różnymi instytucjami a także innymi uczestnikami procesu inwestycyjnego (m.in..banki, administracja lokalna )
Fizyczne wzniesienie obiektów,
Wyposażenie w odpowiednie urządzenia techniczne
Etap przygotowania marketingu przedprodukcyjnego oraz marketingu operacyjnego
Rekrutacji i szkolenia załogi
Rozruch obiektów Odbiór techniczny i przekazanie obiektów do eksploatacji
Faza eksploatacji / operacyjna
Działania czysto produkcyjne
Działania związane z odtwarzaniem zużytego majątku trwałego
Rozbudowa obiektu
Działania polegające na restrukturyzacji projektu (przekształcaniu) STRONA MERYTORYCZNA, projekt zawiera:
Opis genezy projektu Gdzie ustalana jest ostateczna nazwa projektu, Autor projektu,
Adres projektu, Data wykonania, Nazwa i adres inwestora projektu, Najważniejsze daty projektu wykonane studia nad projektem, autorów tych studiów, wnioski z przeprowadzonych analiz i podjęte na ich podstawie decyzje
 
Strategia projektu Analiza strategii konkurencji projektu
Analiza działań marketingowych Program produkcji:
Opis przedmiotu produkcji (wielkość tej produkcji i struktura)
Stopień wykorzystania zdolności produkcyjnych
Strategia osiągania założonej produkcji
 
Opis lokalizacji projektu - identyfikują teren budowy, rozbudowy czy też zakres modernizacji czy też restrukturyzacji.
Lokalizacja stanowi podstawę do oszacowania nakładów niektórych składników wydatków inwestycyjnych np. wydatki na zakup i przygotowanie oraz uzbrojenie terenów, wydatków na ochronę środowiska naturalnego, koszty transportu, kosztów zaopatrzenia w media, ... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz