Procesowe podejście do zarządzania-opracowanie

Nasza ocena:

3
Pobrań: 14
Wyświetleń: 399
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Procesowe podejście do zarządzania-opracowanie - strona 1 Procesowe podejście do zarządzania-opracowanie - strona 2

Fragment notatki:

Procesowe podejście do zarządzania Misją organizacji (biznesu) jest tworzyć wartość dla jego klientów. Cały proces zrealizowany a nie poszczególne zadania tworzą wartość. Sukces biznesu pochodzi od wysokiej jakości procesów. Najlepszej jakości procesy muszą być dobrze zaprojektowane, wykonane przez właściwych pracowników w przyjaznym otoczeniu w którym pracują. Biurokratyczne formy organizacji nie są zdolne do opanowania kompleksowości i podnoszenia produktywności. Uproszczone hierarchie i zdecentralizowane połączone struktury umożliwiają największą indywidualną wydajność. Podejście procesowe do organizacji wymaga bardzo silnego wsparcia ze strony rozbudowanych systemów komputerowych. Pracownicy o wysokich kwalifikacjach mogą być wsparci niezależnie od miejsca stanowiska pracy (np.: poza zakładem pracy eksperckimi systemami) i dzięki temu wzrasta ich profesjonalizm w miejsce specjalizacji na konkretnym stanowisku. Procesowe podejście do zarządzania (reengineering) to fundamentalne przemyślenie od nowa i radykalne przeprojektowanie procesów w firmie prowadzące do przełomowej poprawy - według współczesnych miar- osiąganych wyników.
Cztery kluczowe słowa Fundamentalne przemyślenia oparte są na pytaniu „ dlaczego robimy to co robimy i dlaczego to tak robimy”.
Dotarcie do korzeni (radykalne) i odrzucenie dotychczasowych sposobów realizacji procesów. Dramatyczne (przełomowe) przeprojektowanie - nie stopniowe a wyraźne zwiększenie produktywności i polepszenie jakości. Proces -zbiór czynności wymagający na wejściu wkładu i dający na wyjściu pewną wartość dla klienta .
Restrukturyzacja procesów może przynieść następujące korzyści: 1. Klienci mają jeden punkt kontaktowy w obrębie firmy, 2. Różne zadania można łączyć ze sobą a sprawne zaspokojenie klienta nie ginie z założeń firmy, 3. Pracownicy podejmują zadania i łączą swoje zadania w układzie poziomym-horyzontalnym, bez odwoływania się do działów pionowo usytuowanych, 4. Mniejsze koszty administracji większa szybkość załatwiania spraw klienta, Procesy realizowane są w sensownym porządku choć całość pracy „optycznie” wygląda na nie uporządkowaną a nawet chaotyczną. 6. Procesy daje się łatwo zaadaptować do zadań o różnym stopniu złożoności, które dzięki temu można będzie upraszczać. 7. Zadania realizuje się tam gdzie jest to najbardziej sensowne w przypadku specjalizacji nie zawsze jest to możliwe, 8. Można zmniejszyć liczbę układów kontrolnych i zmniejszyć zatrudnienie, ... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz