Biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania

Biomedyka - Płód

  • Uniwersytet Śląski w Katowicach
  • dr Alina Dworak
  • Biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania
Notatkę dodano: 24.11.2012
Pobrań: 33
Wyświetleń: 774

Biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania. 26.10.12 r. Temat 1. Co to jest życie. 1.Co to jest życie: Życie jest podstawową właściwością wszelkich organizmów roślinnych, Człowiek stanowi nieodłączną cząstką przyrody ożywionej, Cechą istot żyjących jest zróżnicowanie od istot jednokomórkowych do org...

Choroby układu nerwowego

  • Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
  • Biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania
Notatkę dodano: 22.03.2013
Pobrań: 6
Wyświetleń: 287

15.01.2010r. - TERMIN ZEROWY 5 pytań, np. Co to jest genotyp? -zaburzenia odżywiania -etapy rozwoju -czynniki wpływające na rozwój TEMAT: CHOROBY UKŁADU NERWOWEGO (CHOROBY NEUROLOGICZNE). 1.Choroba Parkinsona (od 55 roku życia wzwyż). 2.Stwardnienie rozsiane (20-35 roku życia). 3.Padaczka (epilepsj...

Biomedyka - ćwiczenia

  • Uniwersytet Śląski w Katowicach
  • dr Alina Dworak
  • Biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania
Notatkę dodano: 07.06.2012
Pobrań: 47
Wyświetleń: 1119

Biomedyka - kolokwium 2 kwietnia 2012 ONTOGENEZA - rozwój osobniczy człowieka. Kolejne etapy, które zachodzą w życiu człowieka od zapłodnienia do śmierci. Dzieli się ona na następujące okresy: 1) okres prenatalny (wewnątrzmaciczny) - faza jaja płodowego/zygoty (do 10-12 dnia od zapłodnienia). Zapło...

Wykłady

  • Olsztyńska Szkoła Wyższa im. Józefa Rusieckiego
  • prof. dr Marek Holendzki
  • Biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania
Notatkę dodano: 03.01.2013
Pobrań: 8
Wyświetleń: 384

Wykłady WYCHOWANIE - z biologicznego punktu widzenia jest to manifestowanie swoich zachowań; uniwersalizm genowy cechy człowieka; genetyczny indywidualizm każdy jest inny; Watson: „Patrz, jak natura i środowisko łączą się, żeby zrobić z nas ludzi” ZACHOWANIA - interakcje gen - środowisko; nie ma re...

Egzamin biomedyka

  • Olsztyńska Szkoła Wyższa im. Józefa Rusieckiego
  • dr Zdzisław Holendzki
  • Biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania
Notatkę dodano: 03.01.2013
Pobrań: 22
Wyświetleń: 430

1. A/. Ogólna definicja rozwoju. Rozwój filogenetyczny i ontogenetyczny człowieka. Rozwój- jest cechą organizmów żywych, które pod wpływem środowiska ulegają zmianie od form niższych do wyższych - małpa człekokształtna-człowiek współczesny Rozwój ontogenetyczny- (osobniczy), od momentu poczęcia do ...

Biomedyka - pytania i odpowiedzi egzaminacyjne

  • Uniwersytet Warszawski
  • prof. dr hab. Barbara Woynarowska
  • Biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania
Notatkę dodano: 01.05.2013
Pobrań: 31
Wyświetleń: 381

Biomedyka-pytania i odpowiedzi egzaminacyjne 1. Wyjaśnij pojęcie rozwoju ontogenetycznego. Rozwój ontogenetyczny to proces rozwoju organizmu od momentu zapłodnienia komórki jajowej przez plemnik do chwili śmierci osobnika. Stanowi on łańcuch kolejno po sobie następujących ogniw pewnych specyficznyc...

Biomedyka - pytania i odpowiedzi - kolokwium

  • Uniwersytet Warszawski
  • prof. dr hab. Barbara Woynarowska
  • Biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania
Notatkę dodano: 01.05.2013
Pobrań: 16
Wyświetleń: 293

Biomedyka-pytania i odpowiedzi- kolokwium Pyt.1 Wyjaśnij pojęcie konstytucji (biotypu) osobnika. Konstytucja (biotyp) jest to zespół genetycznie zdeterminowanych właściwości psychicznych i fizycznych osobnika, modyfikowanych w trakcie rozwoju osobniczego przez czynniki środowiska zewnętrznego. Obec...

Cechy biologiczne, psychiczne i motoryczne noworodka i niemowlęcia

  • Uniwersytet Warszawski
  • prof. dr hab. Barbara Woynarowska
  • Biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania
Notatkę dodano: 01.05.2013
Pobrań: 7
Wyświetleń: 176

Cechy biologiczne, psychiczne i motoryczne noworodka i niemowlęcia Po urodzeniu wiotkość tkanek ciała i duże napięcia mięśni kończyn, dłonie ma stale zaciśnięte, zachowania charakterystyczne: odruch ssania, odruch Morro, odruch zaciskania palców. Widzi i potrafi wodzić wzrokiem, dobrze słyszy. 2 mi...

Cechy dziecka okresie przed- i wczesnoszkolnym

  • Uniwersytet Warszawski
  • prof. dr hab. Barbara Woynarowska
  • Biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania
Notatkę dodano: 01.05.2013
Pobrań: 4
Wyświetleń: 180

Cechy biologiczne i motoryczne dziecka w okresie przedszkolnym i wczesnoszkolnym 3-4lat: główne cechy dziecka: - dziecko jest mało samodzielne, - opanowało podstawy gramatyczne języka, - myślenie sensoryczno - motoryczne, - dziecko rozwiązuje zadania ruchowo spostrzeżeniowe, - dzieci nie potrafią -...

Choroba sieroca - omówienie

  • Uniwersytet Warszawski
  • prof. dr hab. Barbara Woynarowska
  • Biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania
Notatkę dodano: 01.05.2013
Pobrań: 4
Wyświetleń: 154

CHOROBA SIEROCA ETAPY CHOROBY SIEROCEJ 1. Dziecko protestuje przeciwko rozłączeniu z rodzicem płacząc i krzycząc. Starsze dzieci reagują agresją fizyczną, słowną lub obiema równocześnie. Agresja może być skierowana przeciwko sobie, przedmiotom lub innym osobom. 2. Dziecko nadal czuje rozpacz, zagro...