Zasady tworzenia prezentacji-opracowanie

Nasza ocena:

3
Pobrań: 56
Wyświetleń: 504
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Zasady tworzenia prezentacji-opracowanie - strona 1

Fragment notatki:

IV ZASADY TWORZENIA PREZENTACJI
PRZEJRZYSTOŚĆ
unikanie nieładu, uproszczenie prezentowanych treści, tekst musi być konkretny i skrócony, pozbywamy się nieistotnych słów;
unikamy rozbudowanych zdań, sygnalizujemy główną tezę;
usuwamy punktory;
notatki zachowujemy dla siebie, prezentacja nie jest notatnikiem;
w prezentacji dobrze jest umieścić tabele, wykresy, grafy oraz cytaty;
stosujemy stronę czynną, tekst ma mieć charakter dynamiczny;
tekst może być zastąpiony obrazami, które nawiązują do treści i powinny być wyjaśnione;
unikamy rzeczowników odczasownikowych (picie, spanie, rozumienie) - wprowadzają pasywność;
rozpisujemy się na wielu slajdach - nie na jednym - każda analiza na oddzielnym slajdzie;
jakości prezentacji nie decyduje ilość slajdów, lecz organizacja i sposób przeprowadzenia;
TRAFNOŚĆ
wszystko, co umieszcza się na slajdzie powinno dotyczyć treści, audytorium;
pozbywamy się zbędnego materiału, nie przeładowujemy treści, obrazów;
logo firmy nie powinno być umieszczone na każdym slajdzie, lecz na początku;
tło stanowić powinno uzupełnienie przekazu, nie może przeczyć lub zniekształcić znaczenia;
im więcej efektów, grafów, tabel, tym prezentacja jest mało czytelna;
nie używać dziwnych ClipArtów - zachować elegancję i prostotę;
nie na każdym slajdzie musi być grafika - najważniejszym jest tekst;
wszystkie obrazki przekazują emocje - zniekształcają lub wzmacniają przejrzystość, siłę przekazu i sens prezentacji;
prezentacja musi być wykonana z zmysłem;
gdy prezentujemy grafiki, musimy pozwolić odbiorcy zapoznać się z obrazem;
ANIMACJE
przejścia i animacje ogniskują uwagę - używamy ich, gdy chcemy zwrócić uwagę odbiorców na coś konkretnego;
warto korzystać z bardziej stonowanych i słabych przejść;
animacja powinna służyć omówieniu ważnej treści - może służyć, jako wskazówki wzrokowe do pokazania np. chronologii, towarzyszy grafom i wykresom;
FABUŁA Dobra fabuła prezentacji musi składać się z wprowadzenia, treści właściwej i zakończenia;
słuchacz musi wiedzieć, do czego zmierzasz - niech prezentacja ma charakter opowieści, niech będzie wyraźnie zakończona;
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz