Zarządzanie logistyką

Nasza ocena:

5
Pobrań: 63
Wyświetleń: 3297
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Zarządzanie logistyką - strona 1 Zarządzanie logistyką - strona 2 Zarządzanie logistyką - strona 3

Fragment notatki:


Całość podzielona jest na trzy tematy, pierwszy: logistyka ogólne wiadomości, który zawiera: reguła opóźniania, analiza ABC w odniesieniu do zapasów, analiza ABC, model stałego punktu zamawiania. W drugim temacie jaki poruszymy znajdziemy pojęcia dotyczące obsługa klienta, a także związane z tym wzory i wykresy, całość pokazana nie tylko ogólnie, ale także na przykładach. Czyli: marketingowa i logistyczna obsługa klienta, polityka obsługi klienta, elementy przed transakcyjne, elementy transakcyjne, elementy po transakcyjne, procedura ustalania poziomu obsługi w określonych segmentach, zakres mierników logistycznej obsługi klienta, porównanie koncepcji dystrybucji, obecna organizacja dystrybucji wraz z rysunkiem to obrazującym, porównanie koncepcji dystrybucji, organizacja dystrybucji wg ECR - na diagramie, procedura realizacji procesu pomiaru poziomu obsługi klientów w firmie, schemat rozwoju polityki obsługi klienta, kluczowe procesy poprawiania obsługi klienta. Trzeci poruszony w tej notatce temat dotyczy: efekt akceleracji Popytu (Efekt byczego bicza), a także wszystkich pod tematów w nim zawartych. To znaczy: zależność popytu : Promocja i wzrost cen, roczne koszty utrzymania zapasów, roczne koszty składania zamówień, minimum kosztów ( TC ), ekonomiczna wartość zamówienia (formuła Wilsona), koszty utrzymania zapasów, ECR ? Efficient Consumer Response. A jeśli znudzi was teoria to przejdźcie do zarządzanie dostawami, wymagane Technologie i Metody Wspomagające, Zarządzanie Kategorią Produktów, ABC ? Activity Based Costing, 3 elementy to ECR a dwa pierwsze to CRP. A co by było gdyby tak w tej notatce znajdowały by się pojęcia optymalizacja promocji, Dead On Arrival, Point of sale, zsynchronizowana produkcja, schemat przeładunku kompletacyjnego ? Cross Docking, Collaborated Planing, Forecasting and Replanishment ? CPFR.

TEMAT : Logistyka - ogólne wiadomości.
Logistyka (3 znaczenia) :
logistyka w rozumieniu przepływów rzeczowych i inwestycyjnych w firmie (w skali firmy od zaopatrzenia do klienta),
logistyka w rozumieniu zarządzania przepływami,
wiedza o zarządzaniu przepływami.
Hasła opisujące współczesne tendencje :
Logistyka jest to związana z czasem alokacja zasobów.
Podstawowa kategoria :
„Kompresja czasu”
Podstawowe hasło :
„Redukuj czas nie związany z dodaniem wartości”
Kompresja czasu nie jest związana z tworzeniem wartości.
Przykład :
blacha
sprzedaż
przywieziona składowana składowana wycięta przechowywana składowana
Czas związany z tworzeniem wartości stanowi 1 % czasu ogólnego (99 % czasu przepływów jest zmarnowane) - „Redukujcie czas nie związany z dodawaniem wartości”. Czas ogólny - ............................... koniec czasu, kiedy zostanie towar oddany (zapłacony).
Logistyka jest bardzo silnie związana z zarządzaniem opartym na czasie.
Logistyka jest to zarządzanie łańcuchem dostaw.
Podstawowe kategorie :
podejście systemowe - poszczególne firmy traktujemy jak jeden system.
podejście procesowe,
Koniec z logistyką w skali firmy :
podejście sieciowe - łańcucha dostaw.
Podstawowe hasło :
„Integruj funkcje i procesy”.
Np. Mamy w produkcji : 1 punkt produkcji i 1 punkt sprzedaży.
Jakiej wielkości powinny być wysiłki (kiedy przesyłki są małe - koszty zapasu są małe, przesyłki będą małe).
Jeśli przesyłki będą duże - koszty transportu na jednostkę będą niższe. Kryterium wyboru jest proste - trzeba szukać takich rozwiązań, żeby suma kosztów (łączne koszty) była najniższa.
Problemy takie występują wszędzie ale w logistyce bar

(…)

… produktu na pułkach w markecie).
Logistyczna obsługa klienta :
jakość funkcjonowania systemu logistycznego, który odpowiada za dotarcie towaru do odbiorcy w odpowiednim czasie i miejscu przy możliwie najniższych kosztach (Logistyczna obsługa klienta zwraca uwagę na koszty).
przykładowe elementy logistycznej obsługi klienta :
czas realizacji zamówienia,
terminowość dostaw,
bezpieczeństwo dostaw,
dostępność…
… akceleracji Popytu (Efekt byczego bicza).
Przyczyny :
zmiany popytu na rynku detalicznym,
niezerowy czas reakcji w łańcuchu,
zróżnicowana polityka zamówień i zapasów w ogniwach łańcucha,
manipulowanie cenami,
stosowanie dużych jednostek ładunkowych,
brak przepływu informacji i koordynacji,
braki promocji,
grupowanie zamówień,
minimalna wielkość zamówienia.
Zależność popytu : Promocja i wzrost cen.
wzrost…
… logistyczny
Podział sieci hierarchicznych według więzi (co spaja te sieci):
związane kapitałowo
technologicznie
oparte na więzach osobistych (sieci lokalne)
wirtualne
Sieci policentryczne (wiele ośrodków decyzyjnych, nie ma wyraźnej hierarchii) Zarządzanie logistyką wykład nr 5 22.12.01
ECR - Efficient Consumer Response
Efektywna obsługa klienta - dla łańcuchów dostaw FMCG (Fast Mooving Consumer Goods)
ECR…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz