Wykłady

Nasza ocena:

5
Pobrań: 84
Wyświetleń: 2646
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Wykłady - strona 1 Wykłady - strona 2 Wykłady - strona 3

Fragment notatki:



W treści dokumentu można spotkać się z takimi zagadnieniami jak: marketing, instrumenty marketingowe, marketing międzynarodowy, marketing globalny, internacjonalizacja przedsiębiorstwa, kierownictwo, strategie internacjonalizacji. Ponadto w dokumencie poruszone zostały również pojęcia: strategie wejścia, strategie dywersyfikacji, strategie działania wobec konkurencji, walka na rynku, unikanie konfrontacji, strategia dyferencjacji, strategia koncentracji. Dalej w dokumencie poruszone są takie zagadnienia jak: strategia luk rynkowych, strategia kooperacji, strategia imitacji, strategia elastycznej adaptacji, działanie na zlecenie, strategia walki, motywy tworzenia działań marketingowych. Ponadto w dokumencie wyjaśnione są pojęcia: macierz, Ansoff, istota i rodzaj międzynarodowej integracji europejskiej, formy i typy międzynarodowej integracji gospodarczej, strefa wolnego handlu, standaryzacja strategii w marketingu międzynarodowym. Dalsza część dokumentu porusza takie tematy jak: standaryzacja, podejścia do rynku, teoria kosztów absolutnych, teoria kosztów komparatywnych, model heckschera-ohlina, rzadkość i obfitość, cykl transakcji. Kolejne zagadnienia które pojawiają się w treści notatki to: handel zagraniczny, dokumenty przewozowe, zwyczaj handlowy, formuły incoterms, akredytywa dokumentowa.

Marketing Międzynarodowy
Literatura:
Sznajder - „Strategie marketingowe na rynku międzynarodowym”
Sznajder - „Euromarketing”
Gołębiewski - „Przedsiębiorstwa na rynku międzynarodowym. Analiza strategiczna”
Salcuse - „Negocjacje na rynkach międzynarodowych”
Marketing to proces wymiany.
4 grupy instrumentów marketingowych
4 P
4 C
Produkt
Cena
Dystrybucja Promocja
Wartość dla nabywcy
Koszt
Dogodność dostępu
komunikacja
Marketing międzynarodowy to skoordynowane działania podejmowane przez przedsiębiorstwa na rynku międzynarodowym, które zmierzają do zaspokojenia potrzeb nabywców poprzez proces wymiany odbywający się pomiędzy różnymi systemami społecznymi.
Działania te obejmują rozpoznanie potrzeb i oczekiwań nabywców w różnych krajach, rozpoznanie zagranicznego otoczenia w jakim działa przedsiębiorstwo, ukształtowanie i rozwój produktów ich opakowań, ustalenie ceny, wybór właściwych kanałów dystrybucji oraz sposobów komunikowania się. Jest to więc przebiegający w skali międzynarodowej proces planowania i realizowania koncepcji ustalania cen, promocji i dystrybucji dóbr, usług i idei tworzących podstawy stosunków wymiennych zmierzających do zaspokojenia i osiągnięcia celów nabywców i przedsiębiorstwa.
Tym co różni marketing na rynku wewnętrznym od marketingu międzynarodowego jest odmienne, czasem krańcowo różne otoczenie w jakim działa przedsiębiorstwo. Ekspansja przedsiębiorstwa na rynki zagraniczne wraz ze zmianą geograficznego zasięgu działania wywołuje konieczność rozważenia wiążących się z tym uwarunkowaniami politycznymi, ekonomicznymi, socjokulturowych, prsawno-organizacyjnych, infrastrukturalnych, technologicznych oraz takich elementów otoczenia jak instytucje, organizacje i porozumienia międzynarodowe.
Marketing globalny to działalność marketingowa przedsiębiorstw będąca rezultatem przyjęcia orientacji globalnej (geocentrycznej). Polega na dążeniu do zaspokojenia tym samym potrzeb nabywców w różnych krajach za pomocą tego samego zestawu oferowanych wartości. Możliwość taką uzyskuje przedsiębiorstwo poprzez standaryzację strategii marketingowej i elementów marketingu mix. Podejście takie jest charakterystyczne dla wielkich korporacji międzyn

(…)

…;
2. Dokumenty dodatkowe - towarzyszące towarowi dokumenty wymagane przez lokalne przepisy importowe.
Faktura handlowa
Faktura konsularna
Faktura proforma
Faktura prowizoryczna
Dokumenty przewozowe w transporcie morskim.
Konosament załadowania - stwierdzający faktyczne przyjęcie ładunku do przewozu na określony statek.
Konosament przyjęcia do załadowania - stwierdzający przyjęcie ładunku przez przewoźnika w celu późniejszego załadowania na statek.
Spośród tych dwóch rodzajów tylko pierwszy odpowiada wymaganiom podanej wcześniej definicji konosamentu jako dokumentu handlowego i dlatego w zasadzie tylko on jest traktowany jako właściwy dokument w obrocie handlowym.
W zależności od rodzaju i drogi przewozu rozróżnia się konosament zwykły ( dla przewozu jednym i tym samym statkiem od portu załadowania do portu przeznaczenia), przeładunkowy (dla przewozu z przeładunkiem); bezpośredni (dla przewozu na trasie złożonej z kilku odcinków, obsługiwanych przez różnych przewoźników, w tym również transportem lądowym); czarterowy (jeżeli przedtem zawarto formalną umowę o przewóz, tj. czarter lub czarterpartię); liniowy (wystawiony bez czarteru).
Konosament czysty - jest to konosament, który nie zawiera…
… jest identyfikacja podmiotów, z którymi będziemy walczyć. Mogą to być:
konkurenci tj. przedsiębiorstwa wytwarzające i sprzedające taki sam lub podobny produkt;
rywale - firmy produkujące inne dobra rzeczowe lub usługi ale konkurujące z danym przedsiębiorstwem o uzyskanie odpowiedniego udziału w strukturze swobodnej decyzji konsumentów (można kupić magnetofon lub wyjechać na wycieczkę);
oponenci…
… rzeczoznawstwa i kontroli ładunków. Niejednokrotnie taka atestacja towaru przez urzędową instytucję jest warunkiem dopuszczenia go do obrotu na danym rynku (warunek często spotykany w związku z eksportem artykułów spożywczych, farmaceutyków).
Certyfikaty o charakterze sanitarnym (weterynaryjne, fitopatologiczne, dezynfekcji).
Zwyczaj handlowy - jest to tradycyjna utarta forma postępowania przy zawieraniu…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz