Wykład - zasady sygnalizacji

Nasza ocena:

3
Pobrań: 14
Wyświetleń: 392
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Wykład - zasady sygnalizacji - strona 1 Wykład - zasady sygnalizacji - strona 2

Fragment notatki:

Wskaż zasady sygnalizacji wynikające ze stopni prędkości i stawności sygnalizacji. Zasady przyjęte dla opracowania sygnałów powszechnie stosowanych w polskim kolejnictwie:
dwie górne komory o okrągłym elemencie sygnalizacyjnym służą do przekazywania wiadomości o możliwości jazdy na drugim odstępie, pozostałe - na pierwszym,
poza sygnałem zabraniającym jazdy i sygnałem zezwalającym na jazdę z prędkością maksymalną, przewidziano potrzebę sygnalizowania możliwości jazdy na pierwszej drodze jazdy z prędkością ograniczoną do 40km/h, 60km/h i 100km/h oraz na drugiej drodze jazdy z prędkością ograniczoną do 40km/h lub 60km/h i 100km/h,
sygnał zabraniający jazdy, sygnał zezwalający na jazdę z prędkością maksymalną i sygnał zastępczy, jest przekazywany za pomocą jednego światła,
sygnał zezwalający na jazdę na pierwszym odstępie z prędkością ograniczoną, przekazywany jest za pomocą co najmniej dwu świateł, przy czym dolne światło o kształcie okrągłym jest zawsze pomarańczowe
górne światła są barwy zielonej lub pomarańczowej i mogą być światłami migającymi lub ciągłymi,
spośród dwu świecących świateł tylko jedno może migać,
dolne światło pomarańczowe jest uzupełniane pasem świetlnym, informującym o wyższym stopniu prędkości niż 40km/h,
pasy mogą mieć barwę zieloną i pomarańczową,
światło górne może migać z jedną częstotliwością,
sygnał zastępczy jest przekazywany białym migającym światłem,
w razie potrzeby semafor może przekazywać światłem białym ciągłym sygnał zezwalający na jazdę manewrową.
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz