Ważne! Ta strona wykorzystuje pliki cookie.

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies m.in. do celów reklamowych i statystycznych. Mogą stosować je też współpracujące z nami firmy - m.in. reklamodawcy. W przeglądarce internetowej, w której otwierasz nasz serwis możesz zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystając z tego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies wyrażasz zgodę na ich używanie i zapisywanie w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności i Regulaminie.

Wykład - prawo Webera-Fechnera, sem IV

Nasza ocena:

Pobrań: 4
Wyświetleń: 121

Pobierz ten dokument

przeglądaj dokument na swoim komputerze

lub wydrukuj i korzystaj w dowolnym miejscu

Podgląd dokumentu

Fragment notatki:

Prawo Webera - Fechnera.
Pomiędzy zmianą w sile bodźca, a zmianą wywołanego wrażenia istnieje stały związek. Fechner stwierdził, że gdy bodziec wzrasta w postępie geometrycznym, to reakcja wzrasta w postępie asymetrycznym.
ΔI : I = k
ΔI - próg różnicy (minimalna zmiana bodźca, która jest zauważalna).
I - początkowa siła bodźca.
k - stała, różniąca się w zależności od zmysłów.
Prawo Webera - Fechnera oznacza, aby istniały kolejne minimalne przyrosty wrażenia (tj. aby zauważyć, że bodziec jest cięższy) trzeba zwiększyć siłę bodźca nie o stałą wartość, lecz o stały stosunek jego początkowej wartości (np. aby sprawdzić ciężar 1000 g należy zwiększyć go o 20 g, ale by sprawdzić ciężar 3000 g to trzeba zwiększyć o 60g [3x20g]).
Na zachowania konsumentów na rynku wpływają określone bodźce. Jednym z nich są ceny (ceny muszą uwzględniać koszty w danej firmie).
CENA = WIZERUNEK + PRODUKT + KOSZTY OGÓLNE + ZYSK + RYZYKO

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz