Wykład - dystrybucja, sem IV

Nasza ocena:

3
Wyświetleń: 581
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Wykład - dystrybucja, sem IV - strona 1 Wykład - dystrybucja, sem IV - strona 2

Fragment notatki:

DYSTRYBUCJA.
Dystrybucja obejmuje wszelkie decyzje i czynności związane z dostarczeniem wytworzonych produktów finalnych nabywcy. Zadaniem dystrybucji jest rozmieszczenie produktów na rynku, w sposób umożliwiający nabywcom zakup pożądanych produktów w dogodnych dla nich warunkach, odpowiadającym im miejscu i czasie oraz po możliwej do zaakceptowania cenie.
Kanały dystrybucji - to zespoły kolejnych ogniw (instytucji lub osób) za pośrednictwem których dokonuje się przepływ jednego lub więcej ilości strumieni związanych z działalnością marketingową.
Strumienie w kanałach dystrybucji.
(P - producent, K - konsument, ↔ - kierunek strumienia)
∨ Negocjacje (P↔K)
∨ Fizyczny przepływ towarów (P→K)
∨ Aktywizacja sprzedaży (P→K)
∨ Przekazywanie prawa własności (P→K)
∨ Zapłata za towar (P←K)
∨ Zamówienia, umowy (P←K)
∨ Informacja rynkowa (P↔K) Kanał bezpośredni - producent sam, na własny koszt i ryzyko zajmuje się rozmieszczeniem i sprzedażą swych produktów finalnych.
Zalety:
- Szybki przepływ informacji.
- Pełna, bezpośrednia kontrola nad przepływem produktu, ustaleniem cen marż.
- Możliwość ustalenia marży handlowej i ustalenia konkurencyjnie niskich cen.
- Możliwość szybkiej reakcji na zmianę popytu.
Kanał pośredni - występuje zazwyczaj, gdy sprzedaż bezpośrednia przynosi producentowi spore efekty finansowe.
Zalety:
- Zmniejszenie kosztów poszukiwania potencjalnych nabywców i kontaktowania się z nimi.
- Redukcja ogólnej liczby transakcji producenta z nabywcami.
- Specjalizacja pośredników i wykonywane przez nich operacje na wielką skalę obniżają jednostkowe koszty magazynowe, transportu, spedycji, przekształcania asortymentu produkcyjnego w handlowy.
- Obecność pośrednika ułatwia ekspansję producenta na nowe rynki.
Kryteria klasyfikacji kanałów dystrybucji.
Kryteria klasyfikacji
Typ kanałów
Liczba pośredników
Bezpośrednie
Pośrenie
Liczba szczebli pośrednich
Krótkie
Długie
Rodzaje przepływających strumieni
Transakcyjne
Rzeczowe
Znaczenie kanału dla producenta
Podstawowe
Pomocnicze
Charakter powiązań między uczestnikami kanału
Konwencjonalne
Zintegrowane
Kontraktowe
Korporacyjne
Administrowane
Strategia dystrybucji. ... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz