Wprowadzenie litery C - konspekt zajęć

Nasza ocena:

5
Pobrań: 3948
Wyświetleń: 39109
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Wprowadzenie litery C - konspekt zajęć - strona 1 Wprowadzenie litery C - konspekt zajęć - strona 2 Wprowadzenie litery C - konspekt zajęć - strona 3

Fragment notatki:

Tematem zajęć jest "Poznajemy koleją literkę ?C? jak Cecylia.? - konspekt dla nauczycieli nauczania początkowego.

W notatce zawarto: cel ogólny, cele operacyjne, co uczeń powinien wiedzieć po zajęciach, co uczeń powinien potrafić po zajęciach, metody, środki dydaktyczne. Kolejne etapy zajęć proponowane przez konspekt to: powitanie, wprowadzenie tematu, omówienie właściwości litery, pokaz pisowni, ćwiczenia ruchowe, plastyczne, ćwiczenia, ćwiczenie śródlekcyjne, sprzątanie klasy, pisanie, odpoczynek, przerwa na toaletę, kolorowanka, pisanie litery, zadanie domowe, pakowanie, ocena, pożegnanie. Notatka zawiera przykłady, omówienie, wytyczne, grafiki, obrazki prezentujące przykłady ćwiczeń.

Konspekt wprowadzenia litery C

Temat: „Poznajemy koleją literkę „C" jak Cecylia."

Cel ogólny: Uczeń potrafi pisać, wymawiać oraz wyróżniać w tekście literę „c", wie jakie są jej podstawowe właściwości.

Cele operacyjne

Uczeń wie:

  • Jak wygląda litera „c"
  • W jakich wyrazach i na którym miejscu występuje litera „c"
  • Jakie są podstawowe właściwości litery

Uczeń potrafi:

  • Wyróżnić literę „c" w tekście pisanym i mówionym Porównać kształt litery do konkretnych przedmiotów
  • Pisać literę „c"
  • Wymówić literę

Metody:

  • Podająca - objaśnienie, pokaz
  • Poszukująca - zadania otwarte
  • Praktyczna - ćwiczenia i zadania stawiane dziecku
  • Środki dydaktyczne:
  • Nitki, sznurki, wstążki
  • Kartki ksero
  • Kredki mazaki
  • Nożyczki
  • Magnetofon, płyta CD audio
  • Kartoniki z literami
  • Koperta z wyrazami Powitanie (zabawa) sprawdzenie obecności i zadania domowego(10 minut)

N: Witam drogie dzieci, proszę już zając miejsca i rozpakować swoje rzeczy, a ja sprawdzam obecność. Nauczyciel sprawdza obecność

Dobrze proszę wyciągnąć kartki z zadaniem domowym i położyć na ławce ja przejdę po klasie i sprawdzę.

N: Teraz na powitanie proponuję zabawę pod tytułem prezent. Zabawa polega na tym że uczestnicy siedzą w kręgu. Zaczynając od osoby prowadzącej, każdy ofiarowuje partnerowi siedzącemu po lewej stronie prezent, np.

Życzenie - zaczynające się na pierwszą literę jego imienia np. Szczepanowi życzymy szczęścia

Przedmiot - zaczynający się na ostatnia literę jego imienia np. Zdzisław dostaje walizkę Uczniowie bawią się, nauczyciel przerywa zabawę gdy pojawi się litera „c".

N: Proszę teraz wstają wszystkie osoby których imię zaczyna się na literę „C", teraz wstają osoby które mają tę literkę w środku imienia. A teraz osoby które maja te literkę w nazwisku.

Wprowadzenie tematu (5 minut)

N: Na dzisiejszej lekcji będziemy zajmować się kolejną literką, jaka to literka przekonacie się rozwiązując nietrudne zadanie, rozdam wam teraz kartki z tym zadaniem a wy weźcie wszyscy do ręki mazaki. Waszym zadaniem będzie połączyć pisklę z kurczakiem po linii, rozwiązanie wskazuje pisklę numer 4. Powodzenia, kto wykona podnosi rękę.

Uczniowie rozwiązują i podają rozwiązanie. Omówienie właściwości litery, pokaz pisowni. (5 minut) N: Jak już wszyscy wiecie dzisiaj zajmiemy się literą „c" a dzisiejszy temat brzmi „Poznajemy koleją literkę „C" jak Cecylia.

Nauczyciel zapisuje temat lekcji na tablicy.

(…)

… wskazuje pisklę numer 4. Powodzenia, kto wykona podnosi rękę.

Uczniowie rozwiązują i podają rozwiązanie. Omówienie właściwości litery, pokaz pisowni. (5 minut) N: Jak już wszyscy wiecie dzisiaj zajmiemy się literą „c" a dzisiejszy temat brzmi „Poznajemy koleją literkę „C" jak Cecylia.

Nauczyciel zapisuje temat lekcji na tablicy. Litera ta jest spółgłoską i stoi na 3 miejscu w alfabecie. Pisownia…

…, na następnej kartce narysowane są wzory szlaczków proszę je dokończyć według wzoru do końca linijki

Uczniowie piszą wzorki.

N: Bardzo ładnie na drugiej stronie jest kolejne zadanie, należy połączyć linią wyrazy z wzorami tych wyrazów czyli jeżeli wyraz zaczyna się na literę c we wzorze literka ta stoi na początku, wykropkowane miejsce oznacza resztę liter.

... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (1)

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Dominika napisał(a):

2021-02-16 11:31:52

przerosło mnie to łaczenie literek z kurkami "OBICD" co to jest