Style kierowania - praca

Nasza ocena:

5
Pobrań: 301
Wyświetleń: 4963
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Style kierowania - praca - strona 1 Style kierowania - praca - strona 2 Style kierowania - praca - strona 3

Fragment notatki:

Tematem pracy są style kierowania. Plik zapisany jest w formacie .doc i zawiera 10 stron maszynopisu. Dokładna tematyka notatki jest następująca: Style kierowania w literaturze przedmiotu, Sukcesy organizacji a style kierowania ich liderów, K. Lewin, Kierownik autokrata, Kierownik demokrata, Kierownik liberał, Autokrata surowy, Autokrata życzliwy, Autokrata nieudolny, Niezdecydowany demokrata, Demokrata rzeczywisty. W notatce zawarte jest ponadto omówienie poniższych tematów: R. Likert, stylu konsultacyjnego, Styl partycypacyjny, R. Blake, J. Mouton, kierowanie zorientowane na zadaniach, zorientowane na pracownikach, kierowanie, J.W. Reddin, Towarzyski, Zintegrowany, Separujący się, Poświęcający się, style mniej efektywne, misjonarski, ugodowy, olewający, autokratyczny. Notatka zawiera również omówienie takich zagadnień, jak: Style bardziej efektywne, otwarty, dyrektorski, biurokratyczny, życzliwy autokrata, TEORIE "X i Y" wg D. McGREGOR'A ORAZ TEORIA "Z" wg W. OUCHI, Teoria X, Teoria Y, Koncepcja Kwiatkowskiego, styl instruktażowy, styl zadaniowy, Ewolucyjna teoria przywództwa P.Herseya i K.Blancharda, Styl nakazowy, Styl wspierający, Styl partycypacyjny, Styl zorientowany na dokonania.

Plan pracy:
I. Wprowadzenie
II. Style kierowania w literaturze przedmiotu
III. Sukcesy organizacji a style kierowania ich liderów
IV. Literatura
I. Wprowadzenie Jak ma wyglądać menedżer XXI wieku? Czy powinien to być charyzmatyczny lider, wytyczający nowe drogi rozwoju firmy, czy raczej twardy administrator? A może konstruktor procesów? Teorie zarządzania, wbrew pozorom, znają wiele odpowiedzi na to pytanie.
Ciągłe zmiany współczesnej gospodarki powodują także zmiany struktur organizacyjnych, stanowisk oraz form pracy. Ważna rolę odgrywa kadra kierownicza- dziś nie tylko nadzoruje pracowników lecz musi także przekonywać ich do firmowych celów, by wkładali w swoją pracę jak najwięcej zaangażowania. Większość przełożonych stosuje swoje własne style kierowania. Style kierowania to sposoby i metody, jakimi posługują się przełożeni w stosunku do podwładnych, chcąc ich nakłonić do pożądanych zachowań. Wybór stylu kierowania zależy od kierownika i podwładnych oraz czynników sytuacyjnych. Styl kierowania zależą też od doświadczenia kierownika, jego wiedzy i cech osobowościowych. Przejawiają się w różnych instrumentach kierowania, do których zalicza się: · środki i metody organizacji formalnej (przepisy, procedury, oceny kadrowe, system wynagrodzeń)· środki i metody psychologiczne (socjogramy, techniki negocjacji, treningi grupowe)
Nie ma idealnego stylu zarządzania, który sprawdzałby się w każdym zespole. Dla lidera zespołu najistotniejsze jest uświadomienie sobie, jaki jest jego naturalny styl oraz jakie inne style mogą w danym zespole sprawdzać się lepiej. Szef, który zdaje sobie sprawę zarówno ze swoich mocnych, jaki słabych stron może modyfikować swoje zachowanie.W ogromnie konkurencyjnym świecie trudno jest osiągnąć trwały sukces w biznesie,a jednym z czynników, który może pomóc w realizacji takiego celu jest znajomość własnego stylu kierowania. W niniejszej pracy przedstawię najbardziej popularne style kierowania oraz krótką ich charakterystykę, opiszę w jakich organizacjach sprawdzają się najlepiej, wskażę ich wady i zalety. W drugiej części opiszę style kierowania w kilku znanych organizacjach, które osiągnęły sukces dzięki swoim menadżerom. Przedstawię kilku mniej lub bardziej znanych liderów różnych organizacji, skoncentruje się na ich stylach kier

(…)

… za człowieka ufnego, delegującego uprawnienia na podwładnych, dbającego zarazem o ich rozwój. Takie nastawienie zapewnia mu sukcesy, tym większe, im bardziej zintegrowany jest zespół. - dyrektorski - umie stawić i stawia wysokie wymagania sobie i podwładnym. Kładzie nacisk na pracę zespołową, potrafi skutecznie dobierać ludzi, co zapewnia mu skuteczność działania.
- biurokratyczny - przywiązuje wagę…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz