Strategor-zarządzanie firmą

Nasza ocena:

3
Pobrań: 1260
Wyświetleń: 3052
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Strategor-zarządzanie firmą - strona 1 Strategor-zarządzanie firmą - strona 2 Strategor-zarządzanie firmą - strona 3

Fragment notatki:

STRATEGOR. Zarządzanie Firmą. Strategie, Struktury, Decyzje, Tożsamość. Tłumaczenie - Krystyna Bolesta-Kukułka Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne. Warszawa 1996. ==================================================== Cytuję wybrane fragmenty. Strona w budowie. Inną czcionką i inicjałami „Z.U.” lub pseudonimem „Anonimus”, oznaczyłem uwagi własne . Z.U ==================================================== Spis treści Przedmowa ......... 15 Wstęp ........ 17 Część pierwsza Strategie Wprowadzenie: Zasady analizy strategicznej ........ 25 1. Analiza konkurencji ......... 29 Analiza kontekstu konkurencji ......... 30 Grupy strategiczne ......... 42 Wartość dziedziny działalności ......... 46 2. Przewaga konkurencyjna a pozycja konkurencyjna ......... 56 Przewaga konkurencyjna ......... 56 Łańcuch wartości ......... 61 Łańcuch wartości a przewaga konkurencyjna ......... 64 Pozycja konkurencyjna ......... 68 Trwałość przewagi konkurencyjnej ......... 76 3. Strategie kosztowe ......... 78 Efekt doświadczenia ........ 79 Strategiczne implikacje efektu doświadczenia ....... 82 Efekt doświadczenia a analiza kosztów ......... 87 Ograniczenia koncepcji krzywej doświadczenia i niebezpieczeństwa strategii kosztowej ......... 90 4. Strategie wyróżniania się (dyferencjacji) ........ 96 Dyferencjacja w teorii ekonomii ......... 96 Oferta standardowa a oferta wyróżniająca się ......... 97 Siatka analizy strategii konkurencyjnych ......... 99 Typologia strategii dyferencjacji ......... 101 Warunki powodzenia strategii dyferencjacji ......... 104 5. Segmentacja strategiczna ......... 109 Segmentacja strategiczna a segmentacja marketingowa ......... 110 Cele segmentacji strategicznej ......... 111 Wyodrębnienie i grupowanie ......... 111 Kryteria podziału ......... 113 Kryteria grupowania ......... 116 Odpowiedni rynek ......... 117 Analiza dynamiczna ......... 118 Trudności segmentacji strategicznej ......... 119 6. Portfel strategiczny ......... 124 Modele analizy portfelowej ......... 125 Zarządzanie portfelem działalności ......... 133 Ograniczenia analizy portfelowej ......... 138 Uwzględnianie technologii w analizie portfelowej ......... 144 Wnioski ......... 154 7. Dwie drogi rozwoju: specjalizacja i dywersyfikacja ...... 156 Specjalizacja ......... 157 Dywersyfikacja strategiczna ......... 164 Drogi rozwoju ......... 178 8. Strategie globalizacji ......... 181 Czynniki wyjaśniające zjawisko globalizacji ......... 181 Globalizacja jako forma konkurencji ......... 186 Strategia globalna a przewaga konkurencyjna ......... 192 Globalizacja a łańcuch wartości ......... 198 Globalizacja a drogi rozwoju ........ 203 Wnioski ......... 205 9. Strategie akwizycji ......... 207 Motywy fuzji i akwizycji ......... 210 Procesy akwizycji ......... 228 10. Alianse strategiczne ......... 239 Definicja ........ 239 Niejednoznaczność relacji rywalizacja-kooperacja ....... 241 Cechy i korzyści aliansów strategicznych ........ 241 ... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz