Strategie ogólne: lidera kosztowego, wyróżniania produktu (oferty), strategia koncentracji (niszy rynkowej)

Nasza ocena:

3
Pobrań: 112
Wyświetleń: 2030
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Strategie ogólne:  lidera kosztowego, wyróżniania produktu (oferty), strategia koncentracji (niszy rynkowej) - strona 1 Strategie ogólne:  lidera kosztowego, wyróżniania produktu (oferty), strategia koncentracji (niszy rynkowej) - strona 2 Strategie ogólne:  lidera kosztowego, wyróżniania produktu (oferty), strategia koncentracji (niszy rynkowej) - strona 3

Fragment notatki:

Strategie ogólne:strategia lidera kosztowego, wyróżniania produktu (oferty), strategia koncentracji (niszy rynkowej) Strat. Lid. Kosz.  źródłem sukcesu tej strategii jest utrzymanie kosztów na niższym poziomie niż konkurencja. Pozycja niskich kosztów wynika z prawa korzyści wielkiej skali produkcji, ale tez z krzywej doswiadczeń. Przewaga niskich kosztów tworzy skuteczna barierę wyjścia na ryenk konkurencji. Strat. Wyróż.-- cele jest wykrreowanie produktu posiadajacego wyjatkowe cechy i wartosci użytkowe, które są istotne dla kupującego którzy postrzegają ten produktu jako wyróżniający się od innych podobnych (budowanie marki). Sposoby wyróżniania produktu (oferty) na niższym schemacie.
PRODUKT
ZAKRES USŁUG (kompleksowość)
PERSONEL
WIZERUNEK PRODUKTU
Cechy
Paremetry użytkowe
Zgodność ze standardami
Trwałość
Niezawodność
Łatwość naprawy
Styl
Wzór użytkowy
Dostawa
Instalacja
Szkolenie odbiorcy
Usługi doradztwa
Usługi naprawcze
Kompetencje
Uprzejmość
Wiarygodność
Niezawodność
Szybkość reakcji
komunikatywność
symbol
środki przekazu
atmosfera
wydarzenie zapach
ZMIENNE PROCESU RÓŻNICOWANIA OFERTY Strat. Kon.  celem jest koncentracja firmy na potrzebach okreslonego segm. Rynku (niszy), grupy nabywców, zaktywizowania działaności polegajacej na stopniowym powiekszeniu tej grupy nabywcow.
STRATEGIA WZROSTU PRZEZ INTEGRACJE: INTEGRCJA POZIOMU (HORYZONTALNA) ORAZ PIONOWA Int. Pozioma  wzmocnienie pozycji konkurencyjności poprzez wchłonienie lub kontrolowanie konkurentów. Efektem jest chec odniesienia korzysci z efektów skali, wykorzystanie komplementernosci prod. Lub wejscie do sieci dystrybucji, dotychczas niedsotepnego segm. Rynku. Int. Pionowa  celem jest poprawa zyskowności poprzez kontrolowanie różnych działań o znaczeniu strategicznym w ramach łańcucha produkcyjnego danego produktu. Może być realizowana przez integracje wstecz lub integracje w przód.
WZROSTE PRZEZ DYWERSYFIKACJE
Realizowana jest najczesciej wtedy, gdy gałąź przemysłu w którym działa firma daje małe szanse na wzrost i zyskowność, a rynek znajduje się w fazie schyłku. Ddotyczy wejścia na nowe rynki, co oznacza duze ryzyko.
Koncentryczna: firma wychodzi poza swoją gałąź przemysłu lub handlu, ale powiązany pod względem technologicznym jak i handlowym. Efekt synergii
Konglomeratyczna: podjęcie całkowicie nowego rodzaju działalności, nie związany z wczesniejszym zakresem działan (ani pod względem handlowym ani technologicznym)


(…)

… uniknięcia oskarżeń o budowaniu pozycji monopolisty. Polega na działaniach antymarketingowych (podniesienie ceny obniżenie jakości usług, ograniczenie wydatków na kampanie reklamowe i promocyjne)
STRETEGIA PRETENDENTA RYNKOWEGO
Streategia firmy, która chce pretendować do pozycji lidera rynkowego. Agresywny charakter strategii, a pretendent musi podjąć dwie istotne decyzje:
Wyboru pola walki, na którym chce…
… KONKURANCJI
Kotler wprowadzil 4 strat. Konk. Opierajace się na posiadanym udziale w rynku. Rodzaje: lidera, pretendenta, naśladowcy, specjalisty rynku.
LIDER: dominująca pozyzcja na rynku, uznana przez konkurencje za lidera. Konkurenci mogą nasladowac lub unikać. Wyróżnia się 4 strat. Lidera:
Poszerzenie rynku- rozszerzenie całkowitego popytu poprez poszukiwanie nowych użytkowników oraz nowych zastosowań…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz