Stateczność statku na mieliźnie

Nasza ocena:

3
Pobrań: 1232
Wyświetleń: 3899
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Stateczność statku na mieliźnie - strona 1

Fragment notatki:

Stateczność statku na mieliżnie i analiza możliwości samodzielnego zejścia z niej  Statek ,,Norquest,, jest w stanie załadowania 10 % zapasów(stan jak dla IMO).Sprawdzić      stateczność statku na mieliżnie oraz przeprowadzić analizę samodzielnego zejścia z niej.      Przjąć że statek na dziobie wynurzł się o 20 % dziobowego zanurzenia eksploatacyjnego,      a na rufie zanurzył się o 5 % rufowego zanurzenia eksploatacyjnego.          Zakładam, że statek jest podparty punktowo , bez przechyłu w wodzie o gęstości        ς = 1,025   t/m3  (wszystkie wartości odciętych podane są od pionu rufowego  ,,-,, w kierunku rufy  ,,+,, w  kierunku dziobu)  Stan statku przed wejściem na mieliznę : Lpp = 156 m             D = 32117,1 t                       Mj = 36535 tm/m      Td   = 9,83 m           zgp =       8,34 m                 tpc =    35,91 t/cm      Tr   =  9,99 m           zg =       8,19 m                 GM =     2,17 m      t     =  0,16 m           xs =      78,33m                 ∆GM =    0,15 m      Ta  =  9,91 m           xg =    80,91 m                 GMp =     2,32 m                                                                                 ∆mh =   4684 tm 8.3 Stan statku na mieliżnie :     Tdm   =     9,83 - 20 %* Td =  7,86 m      Trm   =    9,99 + 5 %*Tr    = 10,50 m      tm      =  2,64 m          Tam  =   9,18 m          ∆t   =   t – tm = 2,48 m – zmiana przegłębienia w wyniku wejścia na mieliznę 8.4 Dla obliczenia siły reakcji R , która równa jest różnicy wyporów po i przed awarią musimy      określić możliwie dokładnie wypór statku po mieliźnie .Można to zrobić metodą obliczenia na       nowo draft survey       wstępne odczyty z t.h. dla Tam  =9,18 m :      Dm ‘         =  29525,3 t       xsm  ‘        =  79,08 m       tpcm’         =   35,36 t/cm      Mjm’           = 34809 t*m/m      Mjm(Ta+0,5) = 35994 t*m/m      Mjm(Ta-0,5)  = 33712 t*m/m α = 0,71 : współczynnik pełnotliwości kadłuba      obliczenie wyporu po wejściu na mieliznę :      1 poprawka na przegłębiene : C1                                            tm         C1 =  100*tpcm*xsm*              = 64,6  t                                           Lpp        2 poprawka na przegłębienie : C2                                         tm^2                C2  = 0,5           [Mjm(Ta+0,5) – Mjm(Ta-0,5)] = 50,97 t

(…)


obliczeń :
zmm =
10,67 m
Mjm =
34883,4 tm/m
xsm =
79,05 m
8.5 Obliczenie siły reakcji gruntu : R = D – Dm = 2476,1 t
8.6 Sprawdzenie stateczności statku na mieliżnie – na skutek zmiany wyporu zmieniły się
rzędna środka ciężkości statku ,położenie metacentrum i wpływ swobodnych powierzchni
na statek.
zgm = zg * D/Dm = 8,19*32117,1/29640,9 = 8,87 m
∆GMm = ∑∆mh / Dm = 0,16 m
zgpm = zgm + ∆GMm = 9,03 m
– zg…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz