Sprzedaż-opracowanie

Nasza ocena:

3
Pobrań: 238
Wyświetleń: 1001
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Sprzedaż-opracowanie - strona 1 Sprzedaż-opracowanie - strona 2

Fragment notatki:

22.02.2012
Wykład 2
Temat: Sprzedaż.
Sprzedaż - zespół organizacyjnych, technicznych, prawnych oraz finansowych czynności przedsiębiorstwa lub jego służb, związanych z odpłatnym dostarczeniem dóbr lub części usług do zainteresowanych przedmiotów.
Czy obecnie sprzedawcy są dobrze przygotowani do pracy?
Nie są.
Sztuka sprzedawania jest bardzo trudna.
Sprzedaż w sensie funkcjonalnym.
Sprzedaż jest elementem składowym każdej transakcji wymiennej, bez względu na jej formę, zakres oraz skalę.
Sprzedaż jest dokonywana wg różnych metod, czyli kombinacji takich czynników, jak
sposób obsługi klientów,
asortyment,
lokalizacja punktu sprzedaży,
system logistyczny,
wyposażenie techniczne,
rodzaj budynków i budowli handlowych
oraz procedury pracy na różnych stanowiskach.
Sprzedaż jako miernik:
Wartość zrealizowanej sprzedaży jest miernikiem wielkości rynku przedsiębiorstwa i podstawą jego udziału w rynku
Dla personelu sprzedażowego jest miernikiem operatywności, skuteczności oraz opanowania „sztuki sprzedaży” - bat na sprzedawców
Etapy procesu sprzedaży w przedsiębiorstwie handlowym:
Planowanie sprzedaży 
Oferowanie towarów
Przeprowadzenie sprzedaży
Stabilizowanie sprzedaży
Sfinalizowanie sprzedaży
 Organizacja sprzedaży
Planowanie sprzedaży:
Opiera się na informacjach, które dotyczą całkowitego programu działalności przedsiębiorstwa handlowego i metod oddziaływania na rynek docelowy
Podstawami przygotowania planu sprzedaży są:
Informacje pochodzące z rozpoznania rynku
Dane o obrotach realizowanych w przeszłości
Tendencje rozwojowe w zakresie konsumpcji w danej branży
Właśnie oczekiwania, co do możliwości wzrostu obrotów
Oferowanie towarów:
W ramach oferowania towarów w sklepie (merchandising) należy rozstrzygnąć, jakie będą:
Zagospodarowanie przestrzenne sklepu
Prezentacja (ekspozycja) towarów
Wystrój wnętrza sklepu (kolorystyka, oświetlenie, klimatyzacja)
Wewnętrzna aranżacja i wyposażenie architektoniczne sklepu (okno wystawowe, szyld, gabloty reklamowe itp.)
Przeprowadzenie sprzedaży:
Wiąże się z procesem obsługi klienta oraz technikami sprzedaży
Sklep Merlin jest najstarszym polskim sklepem internetowym
Jeśli nie ma możliwości komunikacji ze sklepem przez telefon tylko jedynie za pomocą e-maila to pojawia się problem


(…)

… odgrywa technika inkasa. Coraz powszechniejsze jest stosowanie w handlu kas elektronicznych, które:
Rejestrują wielkość sprzedaży według działów, grup towarowych, artykułów,
Rejestrują liczbę transakcji
Projekt - centrum handlowe 24: Auchan w Radzionkowie - skład grupy:
(1) Katarzyna Pabiańczyk - grupa 07
(2) Anna Wieczorek - grupa 06
(3) Agnieszka Jania - grupa 05
(4) Krzysztof Podgórski - grupa 05
(5…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz