Siły odśrodkowe od obciążenia taborem samochodowym i tramwajowym - wykład

Nasza ocena:

3
Pobrań: 35
Wyświetleń: 945
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Siły odśrodkowe od obciążenia taborem samochodowym i tramwajowym - wykład - strona 1

Fragment notatki:

Siły odśrodkowe od obciążenia taborem samochodowym i tramwajowym
Działanie sił odśrodkowych uwzględnia się w dwóch przypadkach, gdy obiekt znaj­duje się w łuku:
- poziomym,
- pionowym (wklęsłym).
W pierwszym przypadku siła odśrodkowa jest siłą poziomą, działającą prosto­padle do toru jazdy (osi drogi lub torowiska tramwajowego) i zaczepioną w środku ciężkości pojazdów. Jeśli nie ma innych udokumentowanych danych norma dopusz­cza przyjmowanie punktu zaczepienia siły odśrodkowej 1,2 m nad poziomem jezdni lub górną krawędzią szyny.
W drugim przypadku siła odśrodkowa działa prostopadle do toru ruchu (po kierunku promienia krzywizny). Siła ta zwiększa w sposób bezpośredni wartość pionowego obciążenia normowego.
Wartość siły odśrodkowej F ([kN] lub [kN/m]) oblicza się ze znanego z dyna­miki wzoru na siłę odśrodkową, który po uwzględnieniu różnych jednostek miar wielkości wchodzących w jego skład przyjmuje postać:
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz