Reklama i promocja - cechy

Nasza ocena:

3
Pobrań: 385
Wyświetleń: 2520
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Reklama i promocja - cechy - strona 1 Reklama i promocja - cechy - strona 2 Reklama i promocja - cechy - strona 3

Fragment notatki:


Reklama Reklama jest formą masowego, płatnego, bezosobowego sposobu komunikowania się instytucji z potencjalnym klientem w celu odpowiedniego działania kosztystnego dla reklamującego się.
Podobnie jak pozostałe elementy marketingu mix, reklama powinna być dostosowana do produktu oraz docelowego segmentu rynku.
Reklama pozostaje nadal jednym z ważniejszych nrzędzi komunikacji marki/produktu/firmy. Dotyczy to zwłaszcza budowania świadomości marki/produktu, ale także jej/jego wizerunku czy preferencji.
Do podstawowych zalet reklamy (zwłaszcza telewizyjnej) należy możliość szybkiego dotarcia do znacznej liczby klientów (tzw. zasięg), stosunkowo niskie koszty dotarcia do pojedyńczego klienta (np. do 1000 osób, 15% grupy docelowej itp.) oraz dodanie marce prestiżu. Cechy reklamy Publiczna prezentacja - publiczny charakter reklamy nadaje produktowi pewne własciwości i sugeruje pewnien standard oferty, aby był zrozumiały przez większość odbiorców.
Przenikliwość - reklama umożliwia wielkrotne powtarzanie przekazu, porównywanie przekazów konkurentów, przekaz wielu informacji o produkcie.
Wzmocniona siła wyrazu - dzięki zastosowaniu dźwięku, ruchu oraz koloru.
Bezosobowość - jest monologiem nadawcy a nie dialogiem z odbiorcą.
J. Ogilvy: „Jeśli reklama nie sprzedaje produktu, to nie jest kreatywna” Głownym celem reklamy jest zwiększenie sprzedaży !! Poprzez reklamę dostarczamy informacji o produkcie, ponad to podajemy przyczyny dla, których warto produkt kupować, zmieniamy postawy wobec firmy lub produktu oraz wywołujemy pragnienie zakupu. A także utrwalamy produkt w świadomości i wyróżniamy go spośród konkurencji.
Realizacja celów będzie zależeć od strategi opracowanej w planie marketingowym. Funkcje reklamy Funkcja informacyjna - najczęściej stosowana w fazie wprowadzenia nowej usługi na rynke, szczególnie przydanet w pozycjonowaniu firmy na rynku.
Istnieje naturalna potrzeba otrzymania postawowych informacji i przedstawienia korzyście oferowanych klientom przez dany produkt
W przypadku modyfikacji produktu również należy o dokonanych zmianach poinformować klienta
Funkcja nakłaniajaca - stosowana przede wszystkim w fazie wzrostu sprzedaży usług, kiedy klienci znają reklamowane produkty a celem firmy jest przekonanie ich do skorzystania z oferty.
Przesłanie wysyłane przez firmę ma zachęcać do wypróbowania danego produktu i rezygnacji z produktu konkurenta. Przykładem są kampanie operatorów komurkowych, telekomunikacyjnych etc. Funkcja przypominająca - stosowana w fazie wzrostu i dojrzałości znanych i sprawdzonych na rynku produktów.
Przypominanie klientom o pewnych cechach wyrobu, co wzmacnia lojalnosć klientów wobec firmy


(…)

… autorów jako konkurencyjna - pozwala przy promocji reklamy pozycjonować profukt firmy na tle konkurencji.
Wskaźniki reklamy
Rating - procentem grupy docelowej oglądający poszczególny program, słuchający danej audycji radiowej lub czytający dany artykuł prasowy.
np. badanie oglądalności Wiadomości Zasięg kampanii (reach) - wskaźnik najistotniejszy z punktu widzenia planowania kampanii. Informuje…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz