Public relations - dziennikarstwo i reklama

Nasza ocena:

3
Pobrań: 511
Wyświetleń: 1750
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Public relations - dziennikarstwo i reklama - strona 1 Public relations - dziennikarstwo i reklama - strona 2 Public relations - dziennikarstwo i reklama - strona 3

Fragment notatki:


Wykład 1 3.10.11
Public relations: dziennikarstwo? reklama?
- potrzeba przekonania odbiorcy,
- posługiwanie sie prawda,
- nie ukrywanie niczego,
Propaganda - celowe działanie zmierzające do ukształtowania określonych poglądów i zachowań zbiorowości lub jednostki, polegające na perswazji intelektualnej i emocjonalnej (czasem z użyciem jednostronnych, etycznie niewłaściwych lub nawet całkowicie fałszywych argumentów).
Nadawca jest ważniejszy, brak dyskusji z odbiorca. Public relations: a. konsensus z odbiorca,
b. odbiorca musi akceptować i rozumieć, c. umiejętność uczenia sie odbiorców, rożnej publiczności z odpowiednim komunikatem,
d. umiejętność identyfikowania sie z odbiorca jako całością = publiczność. Żadna z grup nie może zostać przeoczona, a nawet trzeba szukać i dostrzegać oraz odróżniać nowe grupy.
PR to 'siostra' propagandy.
PR to autoreklama, np. celebryci.
PR to reklama, np. dla menadżerów.
PR to komunikacja społeczna.
Cechy PR-owca:
- umiejętność wzbudzania zainteresowania, np. Palikot;
- zdobywanie rozgłosu ( tak aby mówiono);
- wykorzystywanie PR do autoreklamy; PR = Polski Instytut Komunikacji Społecznej.
Komunikacja społeczna: administracja publiczna
biznes
organizacje non-profit - organizacja, która prowadząc swoją działalność skupia się na wspieraniu prywatnego lub publicznego dobra, nie kierując się osiągnięciem zysku. Najczęściej jest to stowarzyszenie - dobrowolne, trwałe i samorządne zrzeszenie o celach niezarobkowych, które samodzielnie określa swoje cele, programy działania i struktury organizacyjne oraz uchwala akty wewnętrzne dotyczące działalności, której podstawą jest praca społeczna członków. Oznacza to, że wszystkie środki finansowe organizacji są przeznaczane na realizację celów statutowych.
PR ( źródło dochodów, a wiec brak etyki działania ) - biznes (decyduje o opinii i kreacji PR )
Organizatorzy działalności:
a. komercyjne - wszystkie przedsiębiorstwa produkcyjne, handlowe, usługowe, nastawione na zysk.
b. społeczne - organizacje i instytucje społeczne, zaspokajanie potrzeb innych obywateli, oddziaływanie na potrzeby społeczne.
Kto tworzy wizerunek PR?
- specjaliści PR,
- uczeni związani z marketingiem,
- politycy,
- dziennikarze,


(…)

… politycznej ).
5. mega biznesowy - umowne określenie wszystkich form działalności prowadzonej przez agencje i działy PR oraz indywidualne osoby, które przekazują zadania na każde usługi z zakresu zintegrowanej komunikacji materialnej ( aktywny udział w sprzedaży ).
ZKM - Zintegrowanie Komunikowanie Marketingowe.
Narzędzia: reklama, public relations, promocje sprzedaży, sprzedaż osobista, marketing bezpośredni, sponsoring, wystawiennictwo, tożsamość firmy, Internet ... Zadania: 1. Informowanie szeroko pojętej opinii publicznej o: osiągnięciach, działaniach , intencjach.
2. Biały wywiad, zbieranie i analiza wszystkich informacji o opiniach zainteresowanych i wszystkich grup społecznych w których sie działa.
Specjalista PR: - identyfikuje odpowiednia grupę
- komunikuje sie z konkretna osoba…
… responsibility;
5. Relacje inwestorskie;
6. Komunikacje wewnętrzne;
7. Public affairs;
PR - to nazwa celowego zarządzana społecznym obrazem w interesie gwarancji, polegającego na wszystkich działaniach komunikacyjnych ( wewnętrznych i zewnętrznych ) instytucji zmierzających do osiągnięcia pozytywnych relacji z otoczeniem. PR - dziedzina samodzielna, niezależna od marketingu, brak dyskusji wpływa na zacieranie…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz