PR a publicity-opracowanie

Nasza ocena:

3
Pobrań: 70
Wyświetleń: 630
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
PR a publicity-opracowanie - strona 1 PR a publicity-opracowanie - strona 2

Fragment notatki:

PR a publicity Publicity to niereklamowe publikacje na temat firmy i jej działalności w publicznych środkach masowego przekazu.
Pod pozorem neutralnych przekazów odredakcyjnych uprawiana jest nierzadko kryptoreklama. Można dodać, że w sensie pozytywnym oznacza efekt kampanii publicystycznej mierzony, np., stopniem znajomości przedmiotu tych działań wśród publiczności. Częstsza jest jednak ujemna konotacja słowa, zwłaszcza gdy chodzi nie o publicity produktów, lecz osób. W konkursach piękności robienie rozgłosu określa się nawet „cyrkiem publicity”, a w piłkarskich mistrzostwach świata - „zgiełkiem publicystycznym”. Publicity jest bowiem doprowadzoną do skrajnej przesady autoprezentacją, na ogół skoncentrowaną w czasie, wykorzystującą wszelkie możliwe kanały eksponowania jej przedmiotu. Czołowa postać od początku PR w Stanach, Edward Ludwik Bernays, szybko zmienił treść zadań i nazwę swego zajęcia, które do pewnego momentu polegało właśnie na robieniu publicity gwiazdą teatru, muzyki, baletu oraz biznesu. Określenie publicity zmienił najpierw na publicity Direktion i odpowiednio do tego zamiast jednokierunkowego oddziaływania na publiczność, pomijającego społeczną wartość działania, zaczął prowadzić dwukierunkowe oddziaływanie obu stron w stosunku komunikacyjnego, nie tyko na publiczność, ale też na swego klienta w związku z nastawieniem na tę publiczność. Dalsze zmiany nazwy zajęcia i zawodu PR podkreślały coraz bardziej ów kierunek zmian w usługach PR i w ogólnej w praktyce PR w organizacjach. Publicity może być częścią współczesnego PR, które oprócz warstwy rozumowej, informacyjnej wykorzystuje komponenty emocjonalne i oddziaływanie perswazyjne, fakty dotyczące nie tylko organizacji, ale tez osób z nią związanych. Musiałoby jednak respektować zasady etyczne PR: prawdy, otwartości, społecznej odpowiedzialności za skutki działania, unikania przesady w autoprezentacji (co powoduje osłabienie wiarygodności), a także zachowania dobrego smaku. Jeśli ta sama organizacja prowadzi działalność komunikacyjna PR oraz nierespektujące tych zasad publicity, może okazać się, że działalność PR jest bezcelowa. Manipulatywne zabiegi z krótkotrwałymi efektami mogłyby burzyć zdobywane przez PR zaufanie do organizacji. Cele publicity:
doprowadzenie do znajomości przedmiotu publicity (którym może być osoba, organizacja, produkt) lub wzrostu znajomości przedmiotu publicity, uzyskania rozgłosu. Praktykę publicity cechuje:
autoprezentacja doprowadzona do skrajnej przesady;
nieliczenie się - w pozytywnym przedstawieniu przedmiotu publicity - w jakim stopniu to, co się mówi, odpowiada prawdzie;
bezwzględne ograniczenie informacji do pozytywnych stron przedmiotu publicity, które istnieją często tylko w wyobraźni nadawcy informacji (jednostronna argumentacja w dodatku nie respektująca zasady prawdy);
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz