Pedagogika społeczna - strona 10

note /search

Podstawowe środowisko wychowawcze

  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Pedagogika społeczna
Pobrań: 483
Wyświetleń: 2821

Temat: Podstawowe środowisko wychowawcze Pedagogika społeczna zajmuje się wspomaganiem tworzenia środowiska życia jednostki Czynniki wpływające na człowieka i jego wychowanie: a) czynniki egzogenne - środowisko społeczne (te czynniki sprzyjają tworzeniu) b) czynniki endogenne - somatyczne (orga...

Zasady pedagoga badającego środowisko

  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Pedagogika społeczna
Pobrań: 98
Wyświetleń: 805

Zasady, które powinien stosować pedagog badający środowisko wychowawcze: Zasada wspólnoty warunków i doświadczeń Zasada jedności rozwoju człowieka i środowiska Zasada głosząca, że ważna jest wiedza o istotności wczesnych doświadczeń życiowych jednostki Zasada traktowania środowiska jako system...

Pedagogika społeczna - opracowanie

  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
  • Pedagogika społeczna
Pobrań: 336
Wyświetleń: 1813

Pedagogika społeczna Typologia środowiska wychowawczego. Środowiska wychowawcze a wychowanie środowiskowe Środowisko: ekologiczne - naturalne (warunkuje życie oraz rozwój organizmów), geograficzne - otacza ludzi oraz przyrodę nieorganiczną i organiczną, społeczne - oznacza grupę osób, rzeczy ora...

Grupy rówieśnicze - cele i rodzaje

  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
  • Pedagogika społeczna
Pobrań: 1183
Wyświetleń: 2625

Grupy rówieśnicze - cele, rodzaje, cechy oraz zajmujące się tym problemem szkoły badawcze Nazwa "grupa rówieśnicza" odnosi się przede wszystkim do grup młodzieżowych i dziecięcych, chociaż niemal każdy człowiek tkwi w kręgu ja...

Cel , funkcje oraz struktura rodziny jako środowiska wychowawczego

  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
  • Pedagogika społeczna
Pobrań: 175
Wyświetleń: 1771

Cel , funkcje oraz struktura rodziny jako środowiska wychowawczego. Rodzina składa się z pary małżeńskiej oraz dzieci własnych lub adoptowanych. Rodzina jest rodzajem grupy pierwotnej, którą charakteryzują bliskie i bezpośrednie wzajemne stosunki. Strukturę rodziny stanowi wewnętrznie oraz zewnęt...

Metoda organizowania środowiska

  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
  • Pedagogika społeczna
Pobrań: 602
Wyświetleń: 1897

Rozdział XVI Metoda organizowania środowiska Tadeus z Pilch Wprowadzenie. Sens i zakres metody. Cele społeczne i operacyjne organizowania środowiska. Scenariusz praktyki w metodzie środowiskowej Refleksja nad indywidualnym losem człowieka w pedagogice społecznej prowadziła do wniosku, że los ten uw...

Rodzina w świecie współczesnym - jej znaczenie dla jednostki i społecz...

  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
  • Pedagogika społeczna
Pobrań: 1043
Wyświetleń: 3493

Część II Rozdział VIII Rodzina w świecie współczesnym - jej znaczenie dla jednostki i społeczeństwa Zbigniew Tyszka Wprowadzenie. Założenia metodologiczne poznawania rodziny Rodzina a jednostka. Czynniki modelujące współczesną rodzinę. Autonomia człowieka wobec rodziny i ro­dziny wobec społeczeńst...

Strategie badawcze i funkcje utylitarne badań w pedagogice społecznej...

  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
  • Pedagogika społeczna
Pobrań: 357
Wyświetleń: 2331

Rozdział II Strategie badawcze i funkcje utylitarne badań w pedagogice społecznej Danuta Lalak Tadeusz Pilch Spór o status poznania naukowego w pedagogice. Pozytywistyczna strategia poznania naukowego. Sposoby objaśniania zdarzeń. Strategia badawcza pedagogiki alternatywnej. Konfrontacja dwu strate...

Teoretyczne podstawy pracy socjalnej

  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
  • Pedagogika społeczna
Pobrań: 1939
Wyświetleń: 4683

Rozdział VI Teoretyczne podstawy pracy socjalnej. Barbara Swtur-Jaworska Geneza pracy socjalnej. Definicje i pojęcia. Otoczenie naukowe pracy socjalnej. Badania w pracy socjalnej. Podstawy teoretyczne pracy socjalnej. Wymiar instytucjonalny pracy społecznej. Funkcje pracownika socjalnego. Geneza pr...

Teoretyczny i praktyczny sens metody indywidualnych przypadów

  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
  • Pedagogika społeczna
Pobrań: 539
Wyświetleń: 3549

część III Rozdział XIV Teoretyczny i praktyczny sens metody indywidualnych przypadków Danuta Lalak Historia - metody i główne kierunki - jej rozwoju. Szkoła funkcjonalna, podejście psychospołeczne. Case work we współczesnych koncepcjach pracy socjalnej. Metodolo­giczny status wiedzy o przypadku w p...