Pedagogika kultury - strona 3

note /search

Wilhelm Dilthey - omówienie

  • Uniwersytet Warszawski
  • Pedagogika kultury
Pobrań: 2324
Wyświetleń: 5670

Wilhelm Dilthey (1833-1911) i zagadka rozumienia. Hermeutyka. Dilthey pyta: jak możliwe jest poznanie świata człowieka? Nawiązując do Heglowskiej koncepcji ducha absolutnego (wszystko naz...

Wolność w Hessenowskiej filozofii wychowania - omówienie

  • Uniwersytet Warszawski
  • Pedagogika kultury
Pobrań: 112
Wyświetleń: 602

Wolność w Hessenowskiej filozofii wychowania SERGIUSZ HESSEN (1887-1950) (na podstawie: Podstawy pedagogiki, Studia z filozofii kultury) Indywidualność - osobowość Indywidualność oznacza dokładnie nie-podzielność. Indywidualność to ni...

Pedagogika kultury - wprowadzenie

  • Uniwersytet Warszawski
  • Pedagogika kultury
Pobrań: 224
Wyświetleń: 1225

Wprowadzenie - kultura jako myśl i wolność Czym jest KULTURA w rozumieniu pedagogiki kultury? To całokształt tradycji, która na nas wpływa, otacza nas, którą możemy interpretować i rozumieć. Słowo kultura może też kojarzyć się ze społec...

Wychowanie charakteru w koncepcji Kerschensteinera - omówienie

  • Uniwersytet Warszawski
  • Pedagogika kultury
Pobrań: 70
Wyświetleń: 462

Wychowanie charakteru w koncepcji Kerschensteinera GEORG KERSCHENSTEINER (1854-1932) (na podstawie: Charakter. Jego pojęcie i wychowanie) 6.1. definicja charakteru i osobowości 1. Czym jest Kerschensteinerowski charakter i osobowość? „Stały ustrój duszy, dzięki któremu każdy akt woli określony ...