Ekonomia - strona 7

note /search

Podstawowe formy rynku

  • Uniwersytet Warszawski
  • Ekonomia
Pobrań: 210
Wyświetleń: 1190

Podstawowe formy rynku Podział rynku ze względu na kryterium ilości firm: Monopol - jedna firma, będąca jedynym dostawcą produktu w danej gałęzi rynkowej. Jest cenodawcą. Wytwarza produkt, który nie posiada bliskich substytutów. Wielu nabywców, ale pojedynczy nabywca ma niewielki udział w popyci...

Popyt, podaż i rynek - Cena równowagi rynkowej

  • Uniwersytet Warszawski
  • Ekonomia
Pobrań: 735
Wyświetleń: 2541

P opyt, podaż i rynek Rynek - całokształt procesów transakcji i kupna, oraz warunków w jakich one przebiegają. Także układ, za pomocą którego ceny sterują alokacją zasobów Rodzaje rynku: Według przedmiotu obrotu: Dóbr i usług Czynników produkcji Według zasięgu terytorialnego Lokalny Regional...

Analiza zachowań nabywczych - omówienie zagadnienia

  • Akademia Wychowania Fizycznego i Sportu im. Jędrzeja Śniadeckiego w Gdańsku
  • Ekonomia
Pobrań: 42
Wyświetleń: 896

ANALIZA ZACHOWAŃ  ANALIZA ZACHOWAŃ NABYWCZYCH Należy respektować zasady: Należy respektować •  ZASADA 1 -  Konsumenci wybierają te  produkty, które lepiej zaspokajają ich  potrzeby, nawet wtedy, gdy potrzeb tych  sobie nie uświadamiają. Przedsiębiorstwo  musi poznać te potrzeby i zrozumieć ich  ist...

Istota misji - omówienie

  • Akademia Wychowania Fizycznego i Sportu im. Jędrzeja Śniadeckiego w Gdańsku
  • Ekonomia
Pobrań: 7
Wyświetleń: 952

ISTOTA MISJI Jest deklaracją celów działalności firmy,  Jest deklaracją celów działalnoś w której  zawiera się wyraźne określenie  w której  zawiera się wyraźne okreś bieżących i przyszłych operacji firmy  bieżących i przyszł związanych z produktem lub rynkiem,  zwią a także system przyjętych warto...

Metody badawcze - omówienie zagadnienia

  • Akademia Wychowania Fizycznego i Sportu im. Jędrzeja Śniadeckiego w Gdańsku
  • Ekonomia
Pobrań: 70
Wyświetleń: 1400

METODY BADAWCZE Rodzaje metod, m.in. • ankiety, • wywiady, • panele, • obserwacje, • eksperymenty, • badania symulacyjne, • pomiary fizjologiczne, • metody projekcyjne. ANKIETA Metoda pomiaru pośredniego charakteryzująca się  tym, iż kwestionariusz ankietowy trafia bezpośrednio  do rąk respondenta,...

Otoczenie konkurencyjne - omówienie zagadnienia

  • Akademia Wychowania Fizycznego i Sportu im. Jędrzeja Śniadeckiego w Gdańsku
  • Ekonomia
Pobrań: 21
Wyświetleń: 1085

ANALIZA OTOCZENIA KONKURENCYJNEGO KONKURENCJA zespół działań za pomocą których  uczestnicy rynku, dążąc do realizacji swych  interesów i osiągania zysków, przedstawiają  nabywcom korzystniejsze od innych firm  oferty zakupu bardziej atrakcyjnych  towarów i usług, sprzedawanych po  dogodniejszych ce...

Otoczenie przedsiebiorstwa - omówienie zagadnienia

  • Akademia Wychowania Fizycznego i Sportu im. Jędrzeja Śniadeckiego w Gdańsku
  • Ekonomia
Pobrań: 42
Wyświetleń: 959

OTOCZENIE  PRZEDSIĘBIORSTWA PRZEDSIĘ Konieczność badania otoczenia  przedsiębiorstwa: ze względu na zmienność otoczenia, ze względu na nowe możliwości, ze względu na nowe zagrożenia, ze względu na nowe wyzwania, ze względu na nowe potrzeby. Otoczenie przedsiębiorstwa: zbiór zewnętrznych „aktorów”  ...

Polityka produktu - omówienie zagadnienia

  • Akademia Wychowania Fizycznego i Sportu im. Jędrzeja Śniadeckiego w Gdańsku
  • Ekonomia
Pobrań: 42
Wyświetleń: 1421

POLITYKA PRODUKTU Produkt wszystko to, co można zaoferować  nabywcom do konsumpcji, użytkowania  lub do dalszego przerobu, czyli jest to  zbiór korzyści dla nabywcy.  Funkcje produktu: odzwierciedlają relacje zachodzące między  produktem a celem, któremu ma on służyć  i który uzasadnia jego istnien...

Polityka promocji - omówienie zagadnienia

  • Akademia Wychowania Fizycznego i Sportu im. Jędrzeja Śniadeckiego w Gdańsku
  • Ekonomia
Pobrań: 21
Wyświetleń: 882

POLITYKA PROMOCJI Komunikowanie się z rynkiem (tzw.  promocja mix ) zestaw środków za pomocą których  przedsiębiorstwo przekazuje na rynek  informacje związane z produktem lub  firmą, kształtuje potrzeby nabywców  oraz kieruje popytem. Formy komunikacji 1. Komunikacja jednostronna -wykład, prelekcj...

Elastyczność - względna zmiany zmiennej

  • Akademia Wychowania Fizycznego i Sportu im. Jędrzeja Śniadeckiego w Gdańsku
  • Ekonomia
Pobrań: 112
Wyświetleń: 1624

Elastyczność elastyczność - względna zmiana zmiennej zależnej pod wpływem zmiany zmiennej niezależnej 2.1. Elastyczność cenowa popytu elastyczność cenowa popytu ( price elasticity of demand ) - siła reakcji wielkości popytu na zmianę cen miarą E dp - współczynnik elastyczności cenowej popytu E dp...