Podstawowe typy i podstawowe cechy konstrukcyjne statków morskich

Nasza ocena:

5
Pobrań: 525
Wyświetleń: 2583
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Podstawowe typy i podstawowe cechy konstrukcyjne statków morskich - strona 1 Podstawowe typy i podstawowe cechy konstrukcyjne statków morskich - strona 2

Fragment notatki:

Podstawowe typy i podstawowe cechy konstrukcyjne statków morskich.    I – do przewozu drobnicy  · uniwersalne (konwencjonalne):  - ochronnopokładowiec otwarty ( urządzenia dźwigowe obrotowe lub bomy)  - semikontenerowiec lub półkontenerowiec (drobnica, kontenery, ładunki płynne w zależności od  zbiorników)  - drobnicowce wielozadaniowe (wydajne urządzenia przeładunkowe, furty byrtowe lub rufowe)    · wyspecjalizowane:  - kontenerowce pełnokontenerowe (prowadnice dla kontenerów)  - CON – RO kontereopromowce  - PCC „czyste” samochodowce  - Promy kolejowe  - Promy uniwersalne (pasażersko – samochodowce)  - Barkowce (LASH OVER the stern, SEABLE float –on, float-off, BACAT FLASH)  - Promowce ro – ro (poziomy system ładowania)  - Chłodnicowce ( dla różnej drobnicy, pełne chłodniowce – jeden rodzaj ładunku do przewozu  owoców bananów)    II – przewóz suchych ładunków masowych (rudy żelaza, węgiel, zboża, boksyty, nawozy)  · Masowce uniwersalne (ładownie samotrymujące lub łatwo trymujące)  · Masowce specjalistyczne:  - Rudowce(mała pojemność w stosunku do nośności)  - Drewnowce ( duże światło luków, możliwość przewożenia ładunku na pokładzie)  - Węglowce (wzmocnione dno ładowni)  - Masowiec samowyładowczy  - Bydłowiec ( system wentylacji i system zasilania w żywność i wodę)  - Cementowce i wapniowce (ładownie zamknięte)  - Do przewozu papierówki, wiórów i kloców    · Masowce kombinowane  - Roporudomasowiec (OBO) - ropa, ziarno, nawozy, ruda  - Rudozbiornikowiec (OO)  - Ropomasowiec (OB.)  - Produktowiec (OBO) – ropa, produkty ropopochodne, zboża, ruda, drewno    III – zbiornikowce    · do przewozu ropy naftowej (brudnej, czystej) ; grodzie poprzeczne i wzdłużne  (bezpieczeństwo i nawigacja)  - uniwersalny 8 – 100 tyś DWT  - zb. Surowcowe 60 – 550 tyś DWT  - produktowe 15 – 40 tyś DWT - benzyna, oleje smarowe, oleje silnikowe, nafta    · do przewozu gazów w stanie płynnym  - LPG-zbiorniki ciśnieniowe cylindryczne i pełnochłodzone ( do-50 °C) - propan, butan, etylen  - LNG - zbiorniki samonośne kuliste lub membranowe np. gaz ziemny do -161° C    IV – chemikaliowce (AMONIAK, CIEKŁA SIARKA, LATEKS, KWAS SIARKOWY,  KAUCZUK)  · komorowce (ład. Bardzo niebezpieczne)  · czyste chemikaliowce (kwasy, soda akustyczna)  · chemikaliowce do przewozu rozpuszczalników  · chemikaliowce specjalistyczne (oleje smarowe, roślinne)  · siarkowce (+ 80 °C)    V – pasażerskie:  · pasażerskie  - liniowce (transoceaniczne)  - promy pasażerskie bliskiego zasięgu  ... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz