Nawierzchnia tłuczniowa i żwirowa - wykład

Nasza ocena:

3
Pobrań: 70
Wyświetleń: 980
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Nawierzchnia tłuczniowa i żwirowa - wykład - strona 1 Nawierzchnia tłuczniowa i żwirowa - wykład - strona 2

Fragment notatki:

Nawierzchnia tłuczniowa i żwirowa
Nawierzchnia tłuczniowa jest obecnie rzadko stosowana [45]. Ma ona następujące zalety:
dobrze chroni dolne bale od uszkodzeń,
nacisk kół rozkłada się na większą powierzchnię, • ma większą trwałość niż nawierzchnia drewniana.
Wadą tej nawierzchni jest jej duży ciężar. Nawierzchnia tłuczniowa i żwirowa wymaga wykonania pomostu o grubości 10 4- 13 cm z tarcicy lub drewna półokrą­głego ułożonych bez prześwitów na belkach poprzecznych lub dźwigarach głów­nych [208]. Nawierzchnia z tłucznia lub żwiru powinna mieć grubość nie mniej niż 13 cm (w środku szerokości) i minimum 7 cm przy krawężnikach [208], spadek poprzeczny obustronny 2 4- 3% (rys. 7.5).
Nawierzchnia tego typu trzyma wilgoć, więc jej podkład, tzn. dyle, okrągla­ki lub półokrąglaki (rys. 7.6), należy dobrze zaimpregnować lub przykryć papą. Kiedyś zalecano, aby dodatkowo wypełniać przestrzeń między flisami gliną lub smołą drogową [16].
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz