Modelowanie ryzyka walutowego i ryzyka stopy procentowej- wykład 7

Nasza ocena:

5
Pobrań: 49
Wyświetleń: 812
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Modelowanie ryzyka walutowego i ryzyka stopy procentowej- wykład 7 - strona 1 Modelowanie ryzyka walutowego i ryzyka stopy procentowej- wykład 7 - strona 2 Modelowanie ryzyka walutowego i ryzyka stopy procentowej- wykład 7 - strona 3

Fragment notatki:

Planowanie finansowe dr Bożena Ciupek Wykład 7
Dlaczego analiza branży jest taka ważna?
co decyduje o sukcesie a co o porażce firmy?
W jaki sposób poznać otoczenie konkurencyjne?
AD 1.
Analiza branży jest ważna ponieważ:
- otaczający przedsiębiorstwo świat jest kształtowany przez siły, które należy poznać i z którymi należy się liczyć.
AD 2.
Czynniki decydujące o sukcesie:
 to umiejętność i zasoby, które koniecznie i bezwzględnie musimy mieć
Technologia
Usługi serwisowe
Organizacja
Marketing
Proces produkcyjny  np. łatwość przechodzenia na inne produkty
Zasoby ludzkie  przygotowanie do działań operacyjnych i wykonywania zadań
Lokalizacja
Dystrybucja
!!! Niech Twoja lista czynników będzie wykonalna
!!! Nie obstawiaj więcej niż 4-ch czynników
CZYNNIKI SPRZYJAJĄCE NIEPOWODZENIU:
 to zdarzenia stanowiące o ryzyku działalności
Spadek aktywności rynku
Niesprzyjające rozwiązania legislacyjne
Niekorzystne umowy z pracownikami
Zmiana gustów klientów
Agresywna konkurencja
Ograniczenia surowcowe
Substytuty
Zmienność kursów walutowych
Lenistwo i samozadowolenie
Utrata licencji
!!! Nieustająco obserwuj zmiany otoczenia
!!! Ty sam musisz przekształcić zagrożenia w nowe możliwości
AD 4.
W jaki sposób poznawać otoczenie konkurencyjne?
A) ANALIZA „5 SIŁ PORTERA”
Przez SEKTOR - rozumie się grupę przedsiębiorstw wytwarzających wyroby i usługi o podobnym przeznaczeniu
 Porter proponuje, by w analizie nie brać pod uwagę całego przedsiębiorstwa, ale skupić się na określonych produktach, sektorach
 W pierwszym przedsiębiorstwie można naraz określić kilka sektorów, a dla każdego można określić określoną konkurencję, rynek itd.
 Najpierw musimy zbadać co jest przedmiotem działalności przedsiębiorstwa, podzielić go na produkty, sektory
Celem analizy jest odpowiedzenie na pytania:
Jaka jest atrakcyjność badanego sektora dla przedsiębiorstwa?
Jakie stwarza szanse lub zagrożenia dla rozwoju przedsiębiorstwa?
Które sektory w jakich działa przedsiębiorstwo dają lepsze, a które gorsze możliwości rozwoju?


(…)

…?
Jakie nowe atrakcyjne sektory mogłyby w przyszłości stanowić pole działania firmy, jakie należy ponieść koszty wejścia do tych sektorów?
Analiza „5 sił Portera” pozwala odpowiedzieć na pytania:
Ile konkurentów jest wewnątrz sektora i jakie są ich udziały?
Jakie grupy strategiczne w sektorze istnieją i jakie grupują przedsiębiorstwo?
Jakie istnieją kategorie dostawców i odbiorców wewnątrz sektora i jaka…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz