Model kapitału ludzkiego

Nasza ocena:

5
Pobrań: 91
Wyświetleń: 889
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Model kapitału ludzkiego - strona 1 Model kapitału ludzkiego - strona 2

Fragment notatki:

Zarządzanie zasobami ludzkimi- HRM dotyczy ludzkiej strony zarządzania przedsiębiorstwem i relacji zatrudnionych z ich firmą.
 
Celem jest zapewnienie, aby pracownicy przedsiębiorstwa, tj. jego zasoby, byli wykorzystani tak aby pracodawca osiągnął największe możliwe korzyści z ich zdolności, a pracownicy uzyskali zarówno materialne jak i psychologiczne nagrody wynikające z ich pracy.
 
Zarządzanie zasobami ludzkimi to strategia i praktyka nabywania wykorzystania udoskonalenia i zachowania ludzi ich możliwości i umiejętności w organizacji lub przedsiębiorstwie.
 
Modele integracji strategii ekonomicznych i personalnych
- model reaktywny    strategia ekonomiczna- str. personalna i inne, str. funkcjonalne 
- model aktywny        str. ekonomiczna str. personalna
 
Podejście do realizacji funkcji zarządzania personelem.
Model SITA  (ściągnięcie jak najwięcej kandydatów z rynku a później przeprowadzam selekcje)
Podstawowe założenia:
-         selekcja pracowników jest podstawą działalności komórek personalnych
-         wybór najlepszych spośród możliwych kandydatów
-         pozbywanie się pracowników gorszych
 
Model KAPITAŁU LUDZKIEGO
Podstawowe założenia:
-         człowiek uczy się i zmienia całe życie
-         człowiek jest cennym zasobem, w który można i należy inwestować
 
Kwalifikacje- papier
Kompetencje- to co umie robić, związane z określonym stanowiskiem pracy.
 
Kompetencje
osobiste dyspozycje w zakresie wiedzy, umiejętności i postaw pozwalające realizować zadania zawodowe na odpowiednim poziomie.
Cechy:
-         związek z określonym zadaniem lub działalnością zawodową
-         zmienność, czyli podleganie rozwojowi
-         mierzalność, a więc poddawanie się pomiarom przy zastosowaniu jakichkolwiek metod
Grupowanie kompetencji:
k. społeczne- grupowanie k. związane z jakością naszego funkcjonowania oraz naszych kontaktów z innymi ludźmi.
k. profesjonalne- grupowanie k. związanych z dziedzinami w ramach pewnego zawodu i/lub funkcji
k. biznesowe (firmowe)- grupowanie k. odnoszących się do specyficznego obszaru działalności danej os. I funkcjonowania firmy
 
-         k. zawodowe: project managment, wiedza zawodowa, znajomość produktu, wiedza mark.i sprzedażowa, trubel sooting
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz