Metoda popytowa

Nasza ocena:

3
Pobrań: 28
Wyświetleń: 1995
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Metoda popytowa - strona 1

Fragment notatki:


Metoda popytowa  Firma musi znać cenową elastyczność popytu  Jak również cenową elastyczność substytutów  Znajomość postępowań i zamierzeń klientów  POSTRZEGANA WARTOŚĆ PRODUKTU= subiektywna ocena nabywców dot. wartości produktu Metoda popytowa  Wysoki popyt= wysoka cena  Niski popyt= niska cena  Dyskryminacja cenowa- ten sam produkt, może być sprzedawany po różnych cenach Dyskryminacja cenowa
Dyskryminacja wg konsumentów-różne ceny dla różnych segmentów (studenci, emeryci)
Dyskryminacja wg wersji produktu-niewielkie różnice w produkcie, duże w cenie (np. samochody, PKP-klasy przedziałów)
Dyskryminacja wg marki (wizerunku)-podobna jakość kosmetyków, ogromne różnice cen Dyskryminacja cenowa  Dyskryminacja wg miejsca zakupu-niższe ceny w sklepach na peryferiach miasta  Dyskryminacja strefowa-różne ceny biletów w samolocie, teatrze  Dyskryminacja wg czasu zakupu-tańsze bilety kinowe w trakcie tygodnia, tańsze hotele w weekend ... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz