Menedżeryzm

Nasza ocena:

5
Pobrań: 147
Wyświetleń: 1113
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Menedżeryzm - strona 1 Menedżeryzm - strona 2 Menedżeryzm - strona 3

Fragment notatki:

Menedżeryzm - techniki związane z zarządzaniem (partią polityczną, policją, organizacją, itp.). chodzi o to, żeby wykonywana praca była efektywna.
Najważniejszy cel zarządzania - czynnik ludzki (odpowiedni ludzie na odpowiednich miejscach).
Siatka kierownicza - jedni zorientowani są na produkcję, inni na ludzi. Atencja czynnika ludzkiego i produkcji powinna być podobna.
Lider - wyżej plasowany od menedżera. Potrafi zmobilizować podwładnych w czasie trudniej sytuacji.
Dychotomia (chcieć i móc) - w ten sposób można oceniać ludzi. Występuje podział na tych co: chcą i mogą; chcą i nie mogą; nie chcą i mogą (umieją); nie chcą i nie mogą (nie umieją).
Szczebel niekompetencji - im ludzie wyżej zasiadają, tym mniej sobie radzą.
Rozpiętość kierowania - ilość ludzi, którymi można kierować.
Hiriogoyen (psychiatra) - władza przyciąga jednostki o poważnie skrzywionych osobowościach.
Mobbing - nękanie przez szefów swoich podwładnych (psychicznie).
Jakość kadr - brakuje u nas ludzi odpowiednich do wysokich stanowisk, dlatego sprowadza się ich zza granicy, ale to nie są dobrzy menedżerowie (są co prawda dobrze opłacani, ale są trzeciego sortu).
Rzeczywista siła danego pracownika (Zitsoryoku) - należy patrzeć na człowieka, a nie na to, skąd pochodzi.
Parametry organizacji:
a) Żadna organizacja nie działa w próżni;
b) Potencjał, zasoby - to, czym dysponuje dana organizacja;
c) Przewidywalność w rozwoju sytuacji (otoczenie - podatki, cła, licencje, wewnątrz organizacji);
d) Sterowalność (czy organizacja wykonuje plecenia);
e) Stabilność (czy nie ma konfliktów między działaniami firmy czy też między jej pionami);
f) Inercja (jak szybko organizacja może przestawić swoją filozofię działania w zmieniającej się sytuacji);
g) Inercyjność;
h) Elastyczność (zdolność organizacji do przystosowania się do zmian w otoczeniu);
i) Sztywność (przeciwnie do elastyczności);
j) Wrażliwość organizacji (w czym jest słaba);
k) Informacja;
l) Sprawność, wydajność, efektywność;
ł) Rentowność (ile mamy z włożonej złotówki po roku);.
Zalecenia chińskie dla biznesu (Bruce Lee):
a) Wszystkie cele bez środków są iluzjami (nie porywać się z motyką na słońce);
b) Nie zasłaniać przeciwnika rutyną (błędem jest stać się niewolnikiem wzorców);
c) Walczącego ma cechować gotowość, elastyczność, prostota, luz, efektywność (nie marnować energii na zbędne ciosy);


(…)

…. Zarządzenie przez cele;
5. Zarządzanie przez rezultaty (liczą się tylko wyniki);
6. Zarządzanie przez spacerowanie (nie tracić kontaktu z podwładnymi);
7. Zarządzanie twórcze (wykorzystywanie heurystyki i prakseologii + KAIZEN - permanentne doskonalenie wszystkiego w firmie);
8. Zarządzanie projektami (dostosowanie organizacji do konkretnych umów, zleceń);
9. Zarządzanie strategiczne (bazuje na sprzężeniu z przyszłością - czego możemy oczekiwać w przyszłości) - bazuje na koncepcji 20:80 (20 rozwiązanych problemów zapewni 80% sukcesu); wybiega się w przyszłość w kanale zarządzanie-produkcja-dystrybucja-rynek;
10. Zarządzanie zmianami - trzeba być elastycznym (koncepcja ABC - codziennie zmieniać podejście);
11. Zarządzanie logistyczne (precyzyjne, zintegrowane, bazujące na kalkulacjach). Można wyróżnić następujące koncepcje: koncepcja trade-off (czynienie ustępstw); koncepcja zapasy w górę strumienia (robić zapasy półfabrykatów, a nie produktów finalnych); QR (szybka odpowiedź) - szybko odpowiadać na sygnały konkurencji;
12. Zarządzanie marketingowe (prorynkowe) - uwzględniać preferencje nabywców. Odmianą jest clienting (wszystko zorientowane na klientów);
13. Zarządzanie logistyczno-marketingowe;
14. Zarządzanie odchudzające - pozbywanie się tego, co jest kosztochłonne, a nie przynosi efektów. Nie możemy mieć tego, co nam ciąży. Odchudzanie dotyczące zarządzania: spin off (odwirowywanie) - od organizacji rzeczy zbędnych; koncepcja „-50” (szef przygląda się, czy nie można zredukować jakichś nakładów o 50%); 5x0 (zero błędów, opóźnień, papierków, wad, zapasów); JIT (just in time - zapasy starczają na krótki okres czasu…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz