Marketing internetowy - cechy i cele

Nasza ocena:

3
Pobrań: 196
Wyświetleń: 1645
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Marketing internetowy - cechy i cele - strona 1

Fragment notatki:


Cele stron WWW firm to m.in.: 1) budowanie wizerunku przedsiębiorstwa
2) informowanie o nowym produkcie
3) opisywanie świadczonych usług i wyjaśnianie, jak produkt działa
4) nakłanianie konsumenta, aby natychmiast dokonał zakupu, tj. złożył zamówienie i zapłacił
5) utrzymywanie zdobytej świadomości o produkcie
Czym specyficznym charakteryzuje się marketing internetowy? • przyjmuje najczęściej różne formy
• może ograniczyć się do zbudowania witryny informującej o produktach i przedsiębiorstwie
• może także objąć takie działania jak badania marketingowe, pomoc techniczna, sprzedaż produktów oraz przede wszystkim działania reklamowe i promocyjne.
Internetowe narzędzia marketingowe: • poczta elektroniczna i listy wysyłkowe
• reklama online
• biuletyny elektroniczne
programy lojalnościowe, werbunkowe i stowarzyszeniowe
• dobrze zaprojektowany serwis internetowy
Cechy Internetu decydująca o jego atrakcyjności dla marketingu • Interaktywność - wielokierunkowy proces komunikacji
• Multimedialna forma przekazu
• Możliwość tworzenia powiązań
• Wzajemne przenikanie form
• Aktywny współudział użytkownika (promocja pull)
• Możliwość działań typu push
• Duży zasięg oddziaływania
• Funkcja kompleksowego przekazu informacji
• Funkcja stymulująca - bezpośrednie nakłanianie do działania
• Funkcja utrwalająca wizerunek
• Funkcja zwiększania efektów
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz