Marka w sensie marketingowym - wykład

Nasza ocena:

3
Pobrań: 406
Wyświetleń: 1631
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Marka w sensie marketingowym - wykład - strona 1

Fragment notatki:

Dr. Magdalena Rosińska - Bukowska
Marketing Międzynarodowy
Wykład IX – Marka w sensie marketingowym
Jest jednym z najważniejszych elementów składających się na postrzeganie produktu przez klienta, czyli jest to
istotny element majątku firmy.
1. Funkcje marki:







odróżnienie produkty firmy od dóbr i usług oferowanych przez inne organizacje
identyfikowanie cech produktu
wskazywanie na funkcjonalne i emocjonalne korzyści
podkreślenie wartości poszukiwanych przez określony segment nabywców
sugerowanie osobowości nabywcy i użytkownika produktu
reprezentowanie określonej kultury technicznej
informowanie o produkcie lub dystrybutorze
2. Ochrona marki:




rejestracja znaku towarowego
autoryzowane punkty sprzedaży
powołanie zespołu ekspertów
szkolenie służb celnych
3. Podstawowe strategie marki:




strategia marki rodzinnej (nazwy produktów są identyczne z nazwą dysponującej nimi firmy) np. Philips,
Bosch
strategia marki indywidualnej (produkty firmy mają własną, samodzielną promocję, nazwę, markę
niezależnie od nazwy producenta)
strategia marki łączonej (wspólne występowanie odrębnych nazw produktów i nazwy firmy) np. Toyota
- Corolla, Microsoft – PowerPoint
strategia rozciągania (przeniesienie nazwy marki jakiegoś produktu na produkt innej marki) np.
kosmetyki PUMA
4. Copycat Brand czyli marka imitująca:
Marka naśladująca jakąś inną, na ogół znaną i renomowaną markę, poprzez zamierzone podobieństwo znaków
marki.
5. Podział marek ze względu na zasięg:



marka narodowa (obowiązująca na jednym rynku krajowym. Głównie ze względu na specyfikę
poszczególnych rynków)
marka regionalna (obejmująca kilka rynków narodowych)
marka globalna (jedna marka wspólna dla wszystkich rynków światowych)
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz